Gjest Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 noen her som kjenner noen som har tatt den utdannelsen eller holder på? Skulle gjerne hatt noen råd... takk ))
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 hva slags forkunnskaper du evt hadde for å komme inn. jeg har ingen bachelor i sosialt arbeid el lignende, men har endel arbeidserfaring fra jobb med barn, og lurer på om det kan holde. og så lurer jeg på om man kan ta de obligatoriske 30 timene hos en gestalt terapaut hos en 3 eller 4 klassing på skolen, eller om det må være hos en ferdig utdannet. har sendt mail til skolen, men ikke fått svar, er litt utålmodig ))
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Ja mannen min går på den skolen.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Regnbuens barn™ . kan han svare på spm mine? og liker han utdanningen?
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Han tror kanskje det kan holde med realkompetanse, tror altså.. De teraptitimene kan du ikke ta hos en 3 eller 4 klassing, han tar de selv hos en av de ansatte på skolen.
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Ja han liker den godt, veldig interessant, og han er veldig fornøyd med skolen og lærerne.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 okay, takk fikk denne nemlig nå fra skolen: Opptakskrav er 3 års høyere utdannelse eller tilsvarende (lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for dette), videre skal man ha minst 30 t med gestaltterapi. Relevant arbeid er arbeid med mennesker, sykepleier, lærer, arbeid med barn, syke, etc. så det jeg lurer på da er om han hadde de 30 timene før han kom inn? og evt hva slags utdanning han hadde før han søkte..kan godt svare meg på pm om du heller vil det
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Han hadde ikke timene før han søkte, men hadde de innen han kom inn, dvs han tok et seminar utenlands som skolen arrangerte etter han søkte, Han har gått lærerhøyskolen 4årig i forkant. Har du tenkt å søke i Oslo?
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 http://www.gestalt.no/index.asp?id=28476
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 ja jeg har tenkt til å søke i oslo, og har jo et halvt år på å få tatt de timene, så lenge jeg ikke må ha de innen jeg søker. jeg har så lite lyst på en 4 årig utdannelse i forkant, vil bare gå rett på sak.. men vet ikke om det går da. får håpe det! har vært inne å sett på siden ))
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 ok, han går og i Oslo, og så tok han et kurs i Spania for å tilfredsstille kravene om antall timer i forkant. Veldig spennende da!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 ja utrolig spennende! kunne tenkt meg å ta det intensive gruppe terapi opplegget jeg, om de starter opp etter jul også. må ringe imorgen jeg )) takker så mye for svar! er han på første året forresten? og er lærerene bra? var det skolen som organiserte det kurset i spania? ble så nysgjerrig jeg nå, vil vil vil hehe.. jobber han i skolen ved siden av da? jeg har en del erfaring som barnehage assistent og som mor så kunne godt tenkt meg å gå tilbake til fulltid i barnehage, har begynt som vikar nå, men skal søke fulltids stillinger når vikariatet er ferdig i mars
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Han går første året, og han jobber som miljøterapaut på barnevernsinstitusjon ved siden av( i over 4år nå), det er de som sponser videreutdanningen hans da, så det er digg=) Det er jo bare samling en helg pr mnd og en kollokvie gruppe i mnd. Lærerne er kjempebra, og kurset i Spania var gjennom skolen ja=) Han har aldri jobbet som lærer da, bare jobbet på institusjon..
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 kult, gleder meg til å søke og håper virkelig jeg får dette til ))) tusen hjertlig takk for all info, gjorde at gløden blusset opp igjen, trodde ikke jeg skulle få til dette, så hadde gitt opp uten å prøve, så nå er det verdt å prøve )
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Hyggelig, du får rope på meg når du vet om du skal starte eller har kommet inn... =) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 har forresten ei vennine som snart er ferdig utdannet psykolog og som skal ta over praktisen til foreldrene sine etterhvert og hun ville veldig gjerne ha meg inn som terapaut der, så derfor jeg ble litt ivrig også ) spennende om alt dette skal klaffe altså!!! *krysse krysse*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå