Gå til innhold

Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 16. uke og har de siste dagene hatt noe som kan minne om kynnere. Sist gang hadde jeg kynnere på slutten av svangerskapet og magen var stor og knallhard. Disse "kynnerene" jeg har nå begynner i femtiden på ettermiddagen og varer i et strekk til kvelden. Men magen blir ikke så hard selv om det kjennes sånn ut fysisk(altså når jeg ikke kjenner på den med hånda om dere skjønner). Det kjennes ut som jeg har tatt tusen situps og blir veldig sliten i magen. Om morgningen så er jeg helt vanlig. Dette er veldig slitsomt. Noen som vet noe hva dette er og om det kan være farlig? Det er veldig slitsomt, blir veldig tungpustet også. Var hos jordmora idag men glemte selvfølgelig å spørre. Hørte hjertelyden da så alt er viosst ioredn der inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er i samme uke som deg og har det på samme måten. Har bare hatt en ordentlig kynner hvor magen ble steinhard. Var også plaget endel med dette i forrige svangerskap, men ikke så tidlig. Kjenner at det liksom skjer noe der nede uten at jeg blir sånn hard.

Har tenkt at alt er som det skal jeg, at den bare över seg til jeg får ordentlige kynnere. Håper det er rett??

Lykke til og klem:-)

Skrevet

men du har det i et strekk? Følte det var noe galt jeg... fint å høre at jeg ikke er alene da! Lykke til til deg og :-)

Skrevet

Kanskje ikke hele kvelden, men merker det i perioder over hele dagen.

Det er liksom samme "smerter" som ved en kynner, men kjenner jeg på magen er den ikke hard. Det gjör jo ikke spesielt vondt, men kjenner at det ikke slapper av der nede:-) Om du skjönner? Om du har veldig vondt så burde du kanskje ta en tlf til JM bare for å höre, men det höres ut som det er det samme som meg.

Har liksom tenkt at alt er bra jeg. Si fra om det endrer seg eller du hörer med JM.

Klem

Skrevet

Jeg får veldig vondt nederst i magen ( ja, føles nesten som om jeg har tatt tusen situps ;-) hehe ) det eneste som hjelper meg er å ta det med ro hele dagen, ligge litt på sofaen. Smertene kommer hvis jeg står for lenge av gangen, går litt for mye på hardt underlag eller sitter for lenge. Vet ikke hva det skyldes, men det hjelper med mye hvile

Skrevet

Fikk det på samme tidspunkt jeg også. Merket noe allerede i uke 14, men ikke skikkelig før uke 16. Hadde heller ikke hard mage i starten. Det har kommet senere. Smertene du kjenner kan være strekk i ligamentene, båndene som livmoren liksom "henger" i. Du kan jo gjerne ta en prat med jordmor for sikkerhets skyld, men slik du beskriver det høres det ut som kynnere for meg.

Skrevet

Oki. Takk for svar! Er bare litt bekymret siden jeg har det hele tiden og har lest om folk som blir sykemeldt pga for mange kynnere siden disse kan utvikle seg til rier. Men alle sier jo så forskjellig. Jeg får se hvordan det utvikler seg. Hadde det litt istad fra fem til halv seks, og så gikk det over da jeg og jenta mi på snart 2 satt å så på tv helt til leggetid. Så jeg fikk nok litt ro istedenfor å løpe rundt å leke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...