Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 angående hva slags arbeidsoppgaver jeg skal ha etc. når jeg begynner i den gamle jobben igjen. Har søkt febrilsk etter andre jobber nå de siste månedene, foreløpig uten hell. Har 5 1/2 års utdannelse men får ikke brukt noe av denne i jobben, samt at kun 2 av 6 kolleger har høyere utdanning..lønna er dårlig sammenlignet med andre firma, og jeg vet at en av de andre avdelingene fikk et eget lønnshopp etter at de truet med å slutte hvis ikke de fikk lønnsøkning, men de fikk beskjed om ikke å si noe til oss. Jeg trives med kollegene men som sagt ikke med oppgavene. Hva kan jeg si når jeg møter henne da? Har vært i kontakt med andre avdelinger i firmaet og søkt på interne stilllinger tidligere men ikke fått napp. Kunne jo tenkt meg å bare si at jeg hater hele jobben men det er jo lite konstruktivt.. tips? Kommer jo selvfølgelig til å fortsette og søke men tida begynner å løpe litt fra meg med tanke på at jeg bare kunne gått rett over i ny jobb for permisjonen nærmer seg slutten.
Heihvordetgår Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det var som om jeg skulle ha skrevet dette innlegget selv. Har søkt som en gærn nå i permisjonstiden, men ikke fått noe napp. Skal begynne i januar, gruer meg fælt. Jeg har allerede hatt samtale med sjefen, og nevnte at jeg godt kunne tenkt meg andre arbiedsoppgaver da jeg rett og slett hadde for lite å gjøre tidligere. Prøv en positiv tilnærming, ikke nevn noe om jobbsøking. Si at du gleder deg til å begynne igjen, men at du kanskje kunne ha tenkt deg å ta på deg noen andre arbeidsoppgaver. Vet ikke om det er noe innenfor din avdeling du kunne tenke deg? Noe som trengs å ta et tak i? I såfall kan du jo nevne at du tidligere så at det og det trengtes å gjøres, har det blitt noen endring på det, eller skal du ta et tak i det når du kommer tilbake? Selv fikk jeg litt andre arbeidsoppgaver, ikke noe særlig mere spennende, men litt variasjon fra sist gang. Kommer også til å fortsette søkingen, men det hjelper i hvertfall litt. Tror ikke det hjelper å si at jobben suger, kom med ofrslag i stedenfor.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Takk for svar Skal prøve å være litt positiv og konstruktiv så får vi se hva som hjelper. Bør vel ikke si at jeg søker andre jobber heller. Men har noen tips til hva jeg kan si ang. lønn? Det er jo så bra arb.marked nå sies det, så jeg vet ikke om det kan være et argument for å presse opp lønna litt. Ikke at jeg har merket noe til det gode arbeidsmarkedet da, siden jeg ikke har fått ny jobb ...:-/ Men det vet jo ikke de. HI
Heihvordetgår Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vet ikke om man har den beste forhandlingsposisjonen når en kommer tilbake fra permisjon? Men det er jo greit å få høyere lønn med tanke på nye utgifter som er kommet siden sist. Tar i såfall også i mot gode tips om det fra andre:-).
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Man har vel krav på å bli oppjustert i lønn selv om man har hatt permisjon, på lik linje med kollegene som ikke har hatt permisjon, eller tar jeg feil? Vi er uansett underbetalt i forhold til lignende jobber i samme bransje, vet jeg, så får håpe det funker som et argument. Får snart få et barn til, er så utrolig koselig å ha permisjon synes jeg :-) Akkurat det bør jeg nok også holde for meg selv når jeg treffer sjefen, hehe..
Heihvordetgår Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Hehe, ja ikke sant. Har lyst på et til jeg også, så hvis det ikke skjer noe nytt på jobbfronten, så blir det nok noen fler her også
frøsa Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hi,hi,trur eg må skaffe meg brilla,trudde d sto samleie med sjefen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå