Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 La denne ut på Mammas Kropp, men fikk ingen svar...Det kan jo ikke bare være meg eller? Jeg har vondt når jeg har sex. Har dere? Måtte bruke vakum og ble klippet.Har født et barn. har lest at vi som har måttet bruke vakum, sugekopp og tang har vanskeligere for å bli "normale" igjen der nede. Har noen av dere problemer? Stingene mine raknet også så nå har jeg en liten glipp,men det er bare sjarmerende:P Lekker dere? Jeg lekker ikke egentlig, men når jeg bader i badekaret og har i lavendelolje..Så lekker det bittelitt når jeg skal gå opp. Det er helt merkelig. Jeg merker det ikke engang bare ser det når jeg står. Er musklene blitt helt lammet? Jeg tar knipeøvelser, men har ikke vært superflink så nå skal jeg trene, trene, trene...=) Har noen av dere de samme problemene? Ja og så mister jeg masse hår. Det flyter rundt i hele huset og i sengen. Det nytter ikke å støvsuge. Det er 5 mnd siden jeg fødte... Uff, vi må gjennom så jævlig mye pes! (men så er det vidunderlig å være mamma!)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Her er det vondt med sex, hermorider, nedpress, vondt i stingene, sår nedentil og blør i tide og utide da jeg har begynt med cerazette.......... Er så sinnsykt lei av å plages!! Så nei, ikke bare du som sliter... Jeg føler med deg, vet det er jævlig! 9 uker siden fødsel...... Men har jo fått verdens beste gull!!!!!
Amanda- Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 det med sex kan jeg ikke svare på.. har ikke hatt sex siden jeg fødte.. (er 3 uker siden) men det med at man mister hår har jeg lest om ett sted.. når man er gravid mister man mindre hår,. det er derfor de fleste gravide har så tykt flott hår, etter fødselen mister man det håret man skulle ha mistet de siste 9 mnd. derfor virker det så mye.. husker ikke hvor jeg har lest det. men det sto ivertfall slik... har merket det selv også=)
Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Snart 4 mnd siden fødsel her, og fortsatt vondt med sex. Når det gjelder hårtapet ditt så vil jeg anbefale B-vitamin, det funker som gull for meg:) Mistet ikke hår mens jeg tok B-vitamin, så ble jeg fri for vitaminene og tok ikke på en uke, da mistet jeg masse hår, men så begynte jeg å ta vitaminene igjen og nå mister jeg ikke hår:)
Loglady Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg røyter som en gud. Det er en kjent sak at man mister mye hår etter fødsel, det begynner ca tre måneder etter, og varer ca tre måneder. Hormonelt betinget.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Jeg kjenner til dette med at stingene har gått opp nedetil, og at man derfor får en stor glip. :-( Lurer også på om jeg kansje har ett lite snev av livmorhals fremmfall på forsiden. Er ikke spesiellt vondt å ha sex, men har ikke den samme nytelsen som før. Hva skal du gjøre med "glipen"? Jeg vil få det "reparert", men lurer på om jeg skal vente til jeg føder neste barn, sik at de da kan ta det samtidig. Er jo så himmla vondt å tisse etter på! (når de "reparerer", så lager de nye sårflater og syr sammens på nytt). Hvor fødte du? Jeg født epå St.Olavs. Har hørt at pga at de bruker en spesiellt tråd som er vanskelig å knyte så er det mange som "revner" igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg tenkte også å vente til neste gang (hvis det blir en neste gang). Jeg orker ikke å ta det nå. Jeg ble henvist til gynekolog til 6 ukerskontrollen, istedet for fastlegen. Hun sa jeg kunne få vaginalplastikk, men at jeg burde vente i 6 mnd å se om jeg syntes det var like ille da. (Jeg var på sykehuset og undersøkte det 1 uke etter fødselen fordi da kjente jeg at det raknet, men de ville ikke gjøre noe da...) Det går egentlig greit. Vil ikke åpne det opp igjen...au au au=) Det eneste er at jeg merker at det kommer sånne "klukkelyder".. sikkert luft. Sånn var det ikke før. Det er ikke plagsomt,men kunne godt vært foruten. Jeg fødte i Troms, det var jordmoren som sydde igjen.. ikke legen. Takk for tipsene. Jeg skal ihvertfall begynne med bvitaminer, selv om jeg generelt spiser veldig sunt. Jeg har Cerazette i en skuff som jeg ikke har begynt med.. jeg er så usikker påom jeg vil begynne påde. Jeg vil jo ikke bli gravid heller,men når du (helt øverst) opplevde det så vet jeg ikke helt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå