Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Hva innebærer egentlig det? Hvilke smptomer får man og hvordan behandles det? Er det farlig for fosteret når det er en mnd igjen til termin?
mamsen & guttaboys Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 var på føden i går på grunn av mer hyppige kynnere. de tok urinprøve, og fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon. så her ble det penecilin. Jordmora og legen sa at det var ikke så enkelt og kjenne om en hadde urinveisinfeksjon når man var gravid, for symptomer på det er jo hyppig vannlatning(noe som gravide har heletiden) og svie når man tisser, men det er vist ikke alle gravide som oppdager dette kunne de fortelle. Jeg har ikke oppdaget det, så her kommer vist kynnerene litt oftere pga urinveisinfeksjon. de sa også det at det var bra jeg kom når jeg kom, for når jeg hadde så utslag på stiksen og kynnerene hadde økt litt kunne det ha ført til premature rier. så du kan jo levvere en urinprøve til jordmor hvis du tror du har det:) skader jo ikke og ta en ekstra sjekk:) ble sikkert rotete dette, men pytt pytt:)
nungo Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Tror ikke du nødvendigvis får så mange symptomer, men de sjekker det jo hver gang du leverer urinprøve til kontroll, og om du selv har mistanke kan du bare stikke inn om legen din med en prøve, så får du svar med en gang.
Afrodite´71 Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Var hos jordmor i dag og fikk konstanter "grums" i urinen. Har hatt både nyrebekkenbetennelse og blærekatarr, men kjenner ingen av symptomene på dette. Likevel mente jm at jeg burde levere ny prøve til legen i morra for dyrking. Hun sa at det var den beste måten å få sjekket om det var en urinveisinfeksjon eller ikke. Grums kan nemlig komme av at det er så mye annet som kommer ut med urinen. Har mye utflod, blant annet. Hun sa også at det kan jo hende at babyen kommer (4 uker igjen) før jeg får svar på prøvene, og at det gikk helt fint. Men har mye kynnere og selvfølgelig hyperaktiv blære, som jo er normalt.. Vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå