Gå til innhold

når dere sluttet å amme?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 1 år og jeg har ikke lyst å amme mer. men vet ikke hvordan skal jeg gi flaske til han???? har prøved flere ganger ute resultat. ):

trenger tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, trenger du å gi flaske da? Tror kanskje det er like greit å gi han melk eller vann i tutekopp.

Skrevet

6 mnd, men han fikk flaske fra starten av da han fikk mme i tillegg til puppen :) prøv rett på tutekopp du!

Skrevet

Jeg sluttet å amme da poden var 1 år, han sluttet selv. Jeg ville ikke gitt flaske, men som de andre anbefaler tutekopp. Min har ikke fått flaske i det hele tatt, ser ikke vitsen med det. Blir bare mer å venne av synes jeg;)

Skrevet

18mnd.

Enig med andre her - prøv heller tutekopp, eller direkte fra glass. Det synes de er mye morsommere enn flaske!

Skrevet

Prøv med tutekopp eller med glass (plastglass som er gode å holde i).

Men lønner seg med tutekopp med sånn ventil på så ikke innholdet renner ut når poden snur den på hodet..........

Skrevet

Når han er ett år trenger han ikke flaske, det er best å gå rett på tutekopp! Du kan også gi vanlig melk ved siden av vann, han vil like det bedre og bedre etterhvert.

Jeg sluttet da han var 15 mnd, men ammet kun på kvelden lenge.

Skrevet

15 mnd. Hva med å prøve med kopp? Trenger ikke flaske når han er så stor.

Skrevet

ikke sikkert du trenger flaske...

jeg slutta når hun var 6 uker pga. aaltfor lite melk, så jeg kjøpte slik chiccoflaske og chicco-tuter...funka fint....Men d blir annerledes med en ett-åring sikkert.... (nå omstiller disse små seg enormt dah...;)

Skrevet

glemte å si; nå som han er 1 år så kan du jo gi han vanlig lettmelk også :) :):)

masse lykke til, si fra hvordan det går da :):):)

Skrevet

Ho er 1 år og jeg ammer enda,men ho får flaske med vann og ved måltidene får ho kopp med melk eller vann.

Ho nektet først men vi gav svak saft og da gikk det ned på høy klant så prøvde vi med melk og det gikk fint.

Vann på flaske fikk ho siden ho var 5mnd.

Skrevet

15 mnd.

Han tok ikke flaske, aldri gjort. Men gav han glass å drikke melk av til måltidene. Og imsdal flaske til vann ellers. Syntes det er en uting med alle disse flaskene med melk som blir gidd i tide og utide, går utover matlysten når en skal spise.

Men så har vi en liten spisenekter, så da må vi kanskje være litt streng og:)

Skrevet

Sluttet helt da han var 15 mnd, men han fikk kun på morningen fra han var 13 mnd.

Han fikk melk/vann på tutekopp og glass fra 13 mnd.

Skrevet

Jenten vår er 13 mnd og har sluttet med flaske etter å ha vært "flaskebarn" siden hun var 6 mnd (da jeg slutttet å amme). Hun mistet interessen for flaske / morsmelkerstatning for noen uker siden, og da ga vi oss. Hun drikker nesten ikke melk nå, det blir mest vann og eplejuice, spiser variert ellers så det går veldig bra. Det er morsmelkerstatning i de fleste industrielt produserte grøter også, hvis du bruker det. Vi bruker tutekopp eller så gir jeg henne fra vanlig glass eller kopp. Du trenger ikke gi melk på flaske, det går helt fint uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...