Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Var hos jordmor i dag (uke33), og det var visst sukker i urinen min. Jeg glemte helt av at jeg skulle ha med meg tisseprøve i dag, så den ble tatt etter at jeg hadde drukket et stort glass sjokolademelk. JM mente at det kunne godt hende at det bare var det som gjorde utslaget. Men jeg må likevel på sykehuset for å ta flere prøver. Noen som har erfaring med dette, og som ikke har hatt svangerskapsdiabetes? Jeg vil virkelig ikke ha det altså
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 hei! kan jeg spørre hvor mye sukker du hadde i urinen? jeg ble målt en gang til +4.... men det hadde ikke noe med svangerskapsdiabetes å gjøre... jeg hadde bare spist for mye is i dagene før jeg var på kontroll... to uker etter var prøven helt fin.... drikk mye vann de neste dagene, så får du skilt ut sukkeret... (i hvertfall hvis det er sjokolademelken som har gjort det...) Lykke til, og hold meg gjerne oppdatert... ;oD
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Takk for beroligende svar. Jeg håper på samme resultat. Jeg hadde +2, er det bedre eller dårligere enn +4? Huff, begynte plutselig å tenke på hvordan en jul uten sukker må føles.. Men det er jo ikke det verste da
"spire nr 2 i magen" Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 jeg fikk også på vist sukker i urinen, 2+, og da hadde jeg drukke brus dagen før. gikk å testet meg for diabetes, men det var ikke noe gale. Jeg er sikker på at det var sjokomelken.!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 +2 er bedre enn +4, tallet skal helst være null :-) Jeg har selv hatt sukker i urin (+2) og vært og tatt test på sykehuset, glukosebelastningstest, som det heter. Det var ingenting galt og jeg har ikke svangerskapsdiabetes, men har allikevel blitt litt flinkere til å tenke gjennom hva jeg spiser og drikker i løpet av en dag. Dette også fordi at JM fortalte meg at for mye sukker kunne føre til stor baby siden sukker var næring som gikk rett gjennom navlestrengen. Og jeg er allerede til oppfølging pga stoooor mage. Jeg tror du skal ta det med ro om du da ikke spiser store mengder sjokolade, kaker og drikker mye brus. Selv så har jeg kuttet ut brus og drikker kun saft uten sukker. Og så er det ikke både is, sjokolade og kaker på samme dag :-) Fant meg til og med sukkerfri sjokolade og har klart å stagge søtsuget mitt med masse frukt :-)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 ser du alt har fått svar på spørsmålet ditt... ;oD +2 er bedre enn +4.... du trenger ikke skygge banen helt for sukker, det har ikke jeg gjort, men alt med måte liksom... jeg spiste gjerne nesten en hel iskake på endag er, og det er jo litt i overkant heftig kan du si.... men det funket så fint mot halsbrannen... har spist sukker i normele mengder etter denne prøven, og alle kontrollene har vært fine... er sikker på at det er tilbake til normalt neste gang... hvis ikke så sjekker de deg med glukosebelsatning... har hatt en slik kontroll og, ogden har vært helt fin... det går nok veldig bra... rådet jeg fikk var å tenke på hva jeg spiste og drikke masse vann... *klemklem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå