Gå til innhold

Føde på Ullevål og barselhotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte på Ullevål forrige uke og er kjempefornøyd. Hyggelige jordmødre og leger, man blir godt tatt vare på!! Hotellet er helt supert, jeg følte ikke man ble overlatt til seg selv. Derimot fikk vi vårt eget rom og kunne stelle oss selv. De kom runden ved hvert vaktskifte og sjekket at alt gikk bra, vi ringte på dem hvis vi trengte hjelp til stell eller amming eller noe annet. Det var velkomstmøte og hjemreisesamtale med andre som hadde fått og helsesøster. Legekontroll og blodprøver var det litt lettere kaos rundt, men det er jo et sykehus. Det gjelder å stoppe noen og spørre hvis man har spørsmål. Gjerne flere ganger for ammetåken kommer snikende fort!!! Lykke til dere som ikke har født, det er verdt alt og følelsen når babyen blir lagt opp til dere, DEN er verdens beste og umulig å beskrive. Da kom ihvertfall tårene her. Skulle gjerne opplevd det om igjen mange ganger. Elllers; husk at når det gjør vondt: pust og tenk at det ikke er så vondt som det egentlig er. Ungen kommer ut til slutt (selv om det går an å ikke tro det ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OI, takk for en suuuper oppmuntring:)

Jeg skal føde på Ullevål og planlegger å få sneket til meg en plass på hotellet.

Jeg gleder meg til fødselen og oppholdet, så godt å høre at dere er fornøyde:)

Skrevet

Så godt å høre positivt om Ullevåll, jeg lurer likevel på en ting. Må man søke på forhånd om plass på hotellet? Er det mange rom der? og dermed vanskelig, eller at man er heldig og får plass?

Skrevet

Jeg var på fødselsforberedende kurs der i forrige uke, og spurte om det med bestilling av hotellrom.

Det gjøres av føden når du har født og de ser at du er klar for hotell og ikke barsel. De sender en faks ned i resepsjonen og booker rom for deg, så du trenger ikke gjøre noe som helst.

Det kan en sjelden gang være fullt, men det er ikke noe du kan få gjort noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...