Fullrulle86 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Kan en søke om keisersnitt når en sliter med bekkenløsning? har hatt det siden uke 8...
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 De fleste anbefaler ikke KS når en har bekkenløsning, men nyere undersøkelser tyder faktisk på at ved sterk bekkenløsning er KS å anbefale. Virker ikke som om alle jordmødre osv er informert om dette. Det er du selv som skal bestemme om du vil ha keisersnitt eller ikke, ingen sykehus kan nekte deg det, men mange steder må du krangle endel for å få de som du vil. Jeg har hørt positive erfaringer om KS og bekkenløsning, men vi alle er jo forskjellig...hva som er best vet en ikke før du har prøvd og man kan jo ikke angre,,,
BlåklokkaVest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Er i samme situasjon, men jeg vil gjerne ha vanlig fødsel. Jeg venter nr 3, og det har for min del gått veldig greit med vanlig fødsel. Har hørt om de som har slitt litt mer. Er du helt sikker på at du vil ha keisersnitt? Jeg har ikke hørt om noen som har fått det.... De jeg kjenner har fått en del veiledning på fødestillinger. Men det kan jo hende at det går an. Har du en jordmor du kan snakke med?
Princen min Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Jeg var hos jordmora i dag,og jeg har også bekkenløsning... Og e spurte i dag om e kunne søke om planlagt keisersnitt,så ho henviste m til samtale på sykehuset,men hun ville helst at e skulle føde vandlig,men jeg syns også d at d kunne være våres valg å ikke at man må nesten grine seg til d,d er feil syns jeg,så skal bli spennende å se om jeg får d....
Fullrulle86 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 nei jeg har ikke bestemt meg enda ang. KS. er så vanskelig å vite hvordan bekkenet er mot slutten når jeg bare er 15 uker på vei liksom. ¨Tenkte jeg skulle lufte det for fastlegen neste time. huff gruer meg til fødsel.. liker ikke å miste kontrollen! synes derfor det hadde vært betryggende å få KS for ha vet jeg hele tiden hva som skal skje..
Fullrulle86 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2007 er du langt på vei lena72?
Princen min Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er 27 uker. Men vist du vil søke så ta kontakt m legen du går til,så henviser han deg til en time på s.huset... Så får du fort svar.... Jo tidliger jo bedre,så slipper du å gå å grue deg til detta..
Fullrulle86 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2007 okei tusen takk for svar:o) noen som har hatt både vaginal og KS fødsel? erfaringer?
Anitahar2barn Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Jeg hadde (middels sterk) bekkenløsning forrige gang, var sykemeldt og jeg fødte vaginalt. Merket ikke bekkenet en gang faktisk, var så mye annet som var verre :-) Så det gikk kjempe bra.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Hei igjen! Husk at en fødsel er din fødsel, jordmor eller andre kan ikke påtvinge deg til noe, så du vil føle at du har kontroll. Du må bare si ifra skikkelig hvis du føler at du ikke blir behandlet som du vil. Det at kroppen tar over jobben går veldig naturlig og du vil føle at kroppen vet hva den skal gjøre. Men hvis man bruker mye smertestillende og drypp og sånne ting kan du miste kontakten med kroppen din og da kan det føles som om du mister kontrollen. Du får heller ikke jobbet med kroppen hvis ikke du føler hva som skjer. Jeg hadde en kjempe fin fødsel uten smertestillende forrige gang, men gruer meg faktsik litt nå. Vet jo vor vondt det er, men vi får tenke på det positive som kommer ut av det :-) Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå