Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Fikk rådet av en gammel jordmor at det var det de rådet kvinner før vår tid til å bruke også være velig aktive, trappe gang også vidre. Noe som har erfaring med dette?? Hvor mye av gangen og hvor mye i løpet av en dag??
Astrid21 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Svigermoren min tok 3 ss på kvelden før hun la seg..Og morgenen etter ble hun dårlig..Og da fikk hun babyen sin i tolv tiden.. Og søstra mi tok 2 ss på kvelden og fødte dagen etterpå (Begge var førstegangs) Men det er jo ikke sikkert at det fungerer da..=S
Afrodite´71 Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er ikke enig i bruk av div. hjelpemidler for å framskynde fødselen. Ungen kommer når den er klar, og min jordmor vil sette igang fødselen om jeg går to uker over. Var hos henne i dag, og hun sa at ungen kan komme når som helst og det beste rådet er å være i så mye aktivitet som jeg orker. Spesielt om jeg kjenner at noe er på gang. Det kan hjelpe ev. rier til å bli sterkere. Nei, tror jeg holder meg unna lakserolje og slikt. Høres ikke noe behagelig ut.
Lene 1. Mai Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 NEI - LAKSEROLJE KAN VÆRE FARLIG! Det er absolutt ikke anbefalt å bruke lakserolje! Kan være farlig! Det gir økt risiko for styrtfødsel, og økt risiko for at barnet kan ta skade har jeg hørt. Har hørt fødselshistorier med svært trist utfall uten å komme nærmere inn på det. Så det ville jeg ikke anbefale!
Adriansmor med tulla Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Det er slettes ikke farlig m lakserolje...ellers hadde d ikke stått som middel for å sette igang fødsel... men d kan nok være en ubehagelig opplevelse for mor..viss ikke du er moden nok får du jo bare kjempevondt i magen og blir sittende på dass som resulterer i hermorider... prøv deg åsså fram med 1 ts og vent i 3 timer ta da en ts til viss det ikke har effekt
storkenerpåvei. Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 hei.jeg har prøvd lakserolje og er fortsat 7 dager på overtid..men det kan funke..jeg har prøvd 3 ganger,men ikke mer enn en ss.. 1st..gangen måtte jeg bare på do. 2 gangen fikk jeg rier,men ureglemessige..10-15-5 in 3 gangen var de på 10 min blank og ganske sterke,men ga seg om natten.. mulig jeg prøver igjen i kveld...men tror ikke man bør ta formye av dette..
Trine 77 Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Hva er vanlig dose pr. dag???? Tar du det før du legger deg?? Blander du med noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå