kungfupanda Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Og hvor mange pp må man ha før man kan få hjelp i form av prøverør etc? Bare lurer jeg....
Hera83 Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Hos oss satt den på første forsøk ja. Jeg tror det er noe med at man må prøve i ett år før man får utredning, men det er det nok noen andre her som kan svare deg bedre på! Lykke til!
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 1pp?? Jeg for min del må le når jeg hører om de som får det til så fort... Høres helt vanvittig ut, hehe... At det går an sier jeg bare!! Vi prøvde i først 1år, kontaktet da fastlege for utredning. Tiden gikk, og vi hadde vårt 1.prøverørsforsøk 3 år etter at vi begynte prøvingen. Ble gravid men mistet, så først etter 4 år ble det en baby i min mage. (Jeg hadde bl.a. en kikhullsoperasjon som gjorde at tiden fløy avgårde...) Unner ingen å måtte slite sånn som vi gjorde, men heldigvis finnes det hjelp om det skulle være vanskelig å lage baby på "gamlemåten":-)
Monimamsen & Gullet - 07.03.08 Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Her satt nr.1 og nr.2 på 1pp, mens nr.3 satt på 2pp og gullet i magen satt på 4pp ;o) Jeg er veldig glad at jeg ikke er en av dem som har "slitt" med å bli gravid - det må virkelig være en tøff prøvelse og en veldig stor påkjennelse for både kropp og sjel....
Edelweis Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 ja det er forskjellige skjebner rundt om i dette land. dn første vår kom etter et par måneder. mens den lille i magen, satt som et skudd på 1pp, om jeg kan kalle det det. det var jo egentli bare et uhell. men bebin er vi gla for nå da! =) trist at noen må slite så mye for å oppnå dette fantastiske! fint at det finnes hjelp da=)
amy_de Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Jepp. Vi bestemte oss midt i mnd for at nå skal vi begynne å prøve, 3 uker etter var det positiv test. Vi hadde knallflaks.
Niem og Patrick Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Her satt den etter første mens etter pilleslutt, så vi hadde også masse flaks
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Den satt på 1.pp her også, rett etter pilleslutt. Vi rakk så vidt å begynne å prøve, før jeg plutselig var gravid igjen. Noen ganger har man virkelig flaks, hadde ikke regn
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 hadde ikke regnet med at det skulle klaffe så fort, skulle det stå.
rampejenta - ny spire Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 jeg prøvde i 8 mnd og venta på å bli kallt inn til videre undersøkelser pga jeg ikke fant el med tester.. men da ble jeg gravid.. desverre mista jeg i uke9.. så no er det på an igjen og jeg håper ikke det går 8 mnd denne gangen...
tertilus Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Jøss, tror ikke at det er normalen at spiren sitter på første eller andre forsøk slik man kan få inntrykk av i denne tråden. Vi hadde 20 pp med en exu midt inne i. Var akseptert for IVF, men klarte det naturlig, heldigvis.
FrkGull Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Satt på første pp her òg, holdt på å gå i bakken for jeg var overbevist om at det skulle ta tid....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Satt på 1 pp med sønnen min. Et fantastisk svangerskap og en helt fin og normal fødsel. 1 pp sist jeg ble gravid også. Mistet i uke 6. (SA) Nå er jeg i 2 pp, og skal teste om 2 dager. Føler den sitter nå faktisk. Men skulle den ikke sitte, blir jeg superskuffa, så føler virkelig med dere som bruker lang tid. Det viktigste er at den sitter til slutt, så vi får smøre oss med tolmodighet ;-P
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 jepp. satt på første pp her, men mistet den igjen ganske fort...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Vi mistet for tredje gang i februar, men ble heldigvis raskt gravide igjen - på første eggløsning satt den. Så ja; denne spiren satt på 1. pp=) Kunne nesten ikke tro det... De andre tre gangene har vi brukt noen måneder på å bli gravide.
Gjest mphs Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Vi brukte en del tid første gangen så da nr.2 satt på 1pp ble jeg veldig overasket og utrolig takknemlig:o)
Gemini7 Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Vi hadde EN glipp uten prvensjon m nr 1 (IKKE planlagt), og da var det gjort. Nå skulle vi prøve igjen etter 5 år, og hadde hørt mye om at det ville ta tid nå som vi planla det og var eldre- begynte derfor å prøve litt før vi egentlig hadde tenkt, men da var det gjort. 1 pp ja. Åpenbart lett befruktet, og er jo glad for det.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. desember 2007 #20 Skrevet 4. desember 2007 Lillegutt satt på første forsøk etter p.pille bruk i 6 år! Helt fantastisk:=)
endelig nr2 Skrevet 4. desember 2007 #21 Skrevet 4. desember 2007 Hyggelig å høre at det er så lett for mange. Vi holdt på i 4 år før det gikk. Da hadde vi egentlig gitt opp... Førstemann satt på første forsøk! Så forskjellig kan det bli!
tri smi kinisiri Skrevet 5. desember 2007 #22 Skrevet 5. desember 2007 Begge på første forsøk, faktisk. Med første sluttet jeg med p-piller og var gravid etter tre uker... Med andremann kuttet vi ut kondom og ble gravid noen dager (!!!!) etter... Mannen min sier livmoren min er laget av fluepapir... hihi
fullrulleihuset Skrevet 5. desember 2007 #23 Skrevet 5. desember 2007 Både første og andre gang var det full klaff med en gang ! Like overrasket begge gangene, da jeg har fått høre at jeg kunne slite med å bli gravid pga bakovervendt livmor..........?!? Nr to satt fire dager etter spiralen ble tatt ut!
Krøvvel Skrevet 5. desember 2007 #25 Skrevet 5. desember 2007 Vi fikk det til på 1. pp ja, men innser at vi har vært veldig heldige og hadde ikke regnet med å få det til så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå