Gå til innhold

Bruk av kontantstøtten


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon gående med sambo. Jeg skal være hjemme med barnet som er ventet i februar mer enn de 12 månedene permisjonen er. Ergo vil jeg få kontantstøtte fra barnet er 1 år.

 

Men hva brukes den til?

 

Jeg mener at det er lønn til meg for å være hjemme, han mener at det er fellespenger som går til en felleskonto. Han skal betale alt av lån og faste utgifter når jeg er hjemme- god inntekt.

 

Hvordan i all verden skal vi løse dette? Fint med synspunkter om hva andre gjør.

 

Jeg vil nok trolig få meg en deltidsjobb 1-2 kvelder i uken pluss noen helger, som vil gi inntekt til eget forbruk av klær og diverse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg her. Kontantstøtte er en kompentasjon for lønn slik at mor ikke skal trenge å jobbe så mye.

Skrevet

her har kontantstøtta gått inn på min konto, og vi ser på det som mine penger... Men så er det stort sett jeg som kjøper klær o.l. til lillegutt da...:) ikke at jeg bruker 3300 kr på det i måneden altså! :P

Skrevet

Hos oss er kontantstøtta "lønn til meg", er jo pga at eg er heime md ungen at vi får den. Det har aldri vert noe problem her, samboeren betaler det fasta som husleige, strøm osv.

 

Skrevet

Det skal gå til klær og mat til tulla...går inn på min konto ja.. men jeg står for innkjøp av mat og klær til hele familien jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...