Gå til innhold

Noen som kan noe om kiss-kidd v kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillgutt er 3 måneder gammel, og har den siste tiden blitt veldig urolig. Dette har pågått en ukes tid nå, og en typisk dag er slik:

Våkner mellom 9 og 10 med hylskrik, vanskelig å roe ned. Tar morgenstell og ligger litt under babygymmen og leker, ganske fornöyd. Ca 1100 gi litt pupp, også ut på trilletur. Sover da i ca 2 timer. Våkner med hylskrik, vanskelig å roe ned. Virker som han gjerne vil ha mat, men er veldig urolig ved puppen og begynner bare å gråte. Humöret skifter veldig. Ca 1500 sovner han igjen, og sover som regel ca 1 time. Våkner og er ganske fornöyd, kan leke litt og kose seg. Ca 1730 får han pupp, og tar seg en liten lur på ca en halvtime. Etter denne luren er han blid en liten stund, så begynner skrikingen. Han skriker hele kvelden, ingenting vi gjör hjelper.. han vil ikke ha pupp, virker som han bare blir sint, han bare skriker. Av og til roer han seg litt hvis han blir bärt i bäresele . Jeg har prövd å kutte ut den siste luren og legge han ca 1830. Prövd å legge han 1900, 2000, han skriker uansett og vil ikke sove. Og når han endelig sovner, som regel rundt midnatt, sover han veldig urolig hele natta. Ligger og småsurver i sövne og vrir på seg hele tiden.

Jeg ringte helsestasjonen i dag, og de sa jeg skulle ringe fastlegen. HS sa at det ikke kunne väre kolikk. Fastlegen hadde ikke ledige timer för i neste uke.

Så har jeg lest litt om kiss-kidd. Det stod noe om at hvis babyen satt fast under födsel kunne det före til kiss-kidd. Lillegutt satt fast, så jeg brukte 3 timer på å presse han ut. Kan det ha fört til noe som ikke gjör vondt för nå??

I tillegg "knekker" det veldig ofte i bein/ledd når jeg löfter han.

Er det noen som kan noe om dette eller har noen erfaringer? Alle tips og råd tas i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sønnen din ei 'god side' han ligger på, altså at han har hodet nesten bare til en side? Kiss barn har som oftest ei god side som gjør at hode blir skjevt. C-form(banan) er også kjent symptom på kiss. At barnet bøyer hodet og nakken bakover slik at det ser ut som en c.

Utrøstelig skrik, urolig søvn og urolighet ved mating er også symptomer, men det kan komme av noe annet også.

Men uansett så burde du kanskje få sjekket det ut

her står dt litt info:

http://www.barneklinikken.com/OmKiss.htm

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/kiss_kidd_og_ute_imhof

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...