Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 ellers ligger han bare og glor en liten stund, åsså skriker han.. når jeg legger han til puppen sovner han etterhvert.. er dette rett eller ?? han er ikke noe glad i smokken heller, så vanskelig å erstatte smukken!
*smula* Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 hvor gammel er han? vi har nettopp (2 dager siden) avvendt mini på 4 mnd å sovne med puppen i munn. Det ble endel skriking. 50 min på dag 1, 30 min på dag 2.
supermamma til 2 tette Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vi har samme problem. Han sover ikke på dag tid annet enn når jeg er ute og triller eller kjører bil. På kvelden/natten må han ha puppen for å ha sjans til å sovne. Han er 6 uker, så vet ikke hvor mye jeg skal stresse med det?? Men tar mer enn gjerne imot råd!!!
Mio77 gutt 16.mai Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville ikke stresset med det i det hele tatt når han er så liten som 2 uker. Når han er 3 mnd kan man jo kanskje tenke på å få han til å sovne ¨på andre måter. Mine to barn har begge fått full service med pupp når de vil og for å sove og alt de første ukene, og det har ikke blitt noe problem senere:) Lykke til!
Bergene Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Mulig dere syns jeg er rar, men jeg ser ikke problemet med å amme i søvn. Hvorfor ikke gjøre det? Er det mindre stress å få babyen til å sovne på andre måter? Nei jeg foretrekker heller å få sitte i ro i en stol å bare nyte at jeg ammer en nydelig deilig liten klump i søvne <3. Og bebin din er jo bare to uker, så pitte pitte liten. Det er jo heeelt naturlig at han vil ha det eneste tryggeste han vet om for å klare å sovne. Varm og deilig mamma melk. Hvorfor ikke la ham få kose seg? Spise seg mett og god og kose seg i mammas fang med det beste han vet om =).
Susi og prinsessa Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Når babyen er under 3 mnd er det ikke noe problem, da kan de ikke skjemmes bort, da er det bare å kose og dulle:) Men jeg spurte det samme spm her inne da min baby var 3 mnd og så heller ikke problemet med det, men så ble det et problem fordi hun våknet etter 20 min og oppdaget at puppen var borte og da måtte hun ammes i søvn igjen og så kunne vi holde på 4-5 ganger. Helsesøster sa at hun måtte lære seg å sovne selv, så far tok et par kvelder med gråting og vips så lærte hun seg å sovne selv:)
Mia_I Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Vi har hatt en runde med å få henne over fra å sovne på pupp til å sovne med smokken, så far også kan legge henne - og at hun ikke skal ha pupp straks hun våkner. men er bare delvis vellykka så langt :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Gutten min er 6 mnd og vi driver med denne ammesovinga fortsatt....Føler vi har kommet inn i en ond sirkel som ikke er lett å avvenne. Pappan har tatt han noen ganger og da har han grått seg i søvn, men det er så grusomt...Vet jo at det er slik en må gjøre. ferber metoden og det...men føler det er for tidlig. når er det vanlig å bli litt "strengere"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå