Gå til innhold

Ovnsrens som funker?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde nettopp Mr.Muscles ovnsrens i stekeovnen min.....

Det virka jo faen ikke?????????

Noen som har tips til en rens som tar skikkelig fastbrent fett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sett en skål med salmiakk/vann på en rist og ta litt varme på..

Det skal visst hjelpe..

Skrevet

Oj, takk. Det skal jeg prøve med en gang!! Lurt å gjøre sånne ting nå som man har tid. Ovnen min ser ikke ut, og begynner å lukte så fort jeg setter den på.

Skrevet

Salmiakk i ovnen?? Det hadde jeg aldri villa brukt. Salmiak er jo ikke akkurat noe bra å blande med mat. Vet at man ikke skal vaske kjøleskap og frysere med det. De har ovnsrens på Elbutikker som funker. Jeg kjøpte Elektrolux sin på Lefdal, den funka som bare det. Oven var ikke renset på 4 år, siden vi kjøpte den, og hadde mye fastbrent mat. Røykvarsleren gikk hver gang jeg tok noe ut av ovnen. Så anbefaler å dra på en elbutikk å kjøpe rens der.

Skrevet

Og husk at vi gravide ikke skal puste inn sterke etsende stoffer, som ofte finnes i slike midler.

På den vi har står det jo at man skal ha nærmest fullt verneutstyr, så jeg dropper det enn så lenge.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at man kan bruke vaskemiddel som egentlig er til oppvaskmaskin oppi en skål med vann istede. Jeg har aldri prøvd det, men det skal visstnok være skikkelig, skikkelig lurt....

Skrevet

På min nåværende stekeovn er det selvrens, så slipper det problemet nå, men på min forrige stekeovn så sto det i bruksanvisningen at jeg skulle ha et lag med grønnsåpe utover bunnen, og sette på ovnen. Nå er det en stund siden jeg har gjort dette, men mener det kanskje var 200 grader i 10 min.eller noe? (kanskje litt lengre) - så at grønnsåpa bobla, og løste opp dritten. Deretter måtte det hele avkjøles litt før man vasket det utav. Smurte grønnsåpe på ovnsvinduet også. Det funka fint :)

Skrevet

Jeg har også brukt grønnsåpe og den fungerte bra, men jenter, hvordan klarer å jobbe i bøyd stilling? Jeg blir nemlig blå i ansiktet bare jeg tar sko på meg:)

Dette gjelder ikke selvsagt de som har ovn som kan renses i stående stilling.

I det nye huset som vi flytteter til skal vi ha en slik ovn, mikro og sånt, GLEDER MEG SANNSYKT:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...