Lamaungene 07 og 10 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 De selger en kur hos frisører som heter Kerastase-intervention antichute a l'aminexil som er ment til dette formålet, koster greit nok 360 kr for en 10dagers kur som tas gjerne 3 uker før termin. Dyrt tips, men har selv tynt, fint hår og er selv i gang med denne kuren...kan det redde noen av stubbene mine om jeg får til ammingen, betaler jeg gladelig noen lapper for dette...
Elskeråværemamma Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Dette skal kjøpes straks - har bare en uke til termin - håper det rekker å virke på håret mitt - veldig redd for å miste håret ja :/ Takker for tipset!!
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 men jeg vet ikke om det har så mye virkning jeg for leste et sted at under graviditeten mister man ikke så mye hår pga. et hormon, så derfor nå ungen er ute begynner man å miste vanlig mengde + det man skulle mistet under graviditeten...derfor blir det jo mye mer enn man er vandt til...men har noen bevist effekt av dette eller..? eller andre midler mot håravfall som HAR virket?
sydilla Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 jeg gidder ikke å prøve en gang. frisøren min sa at grunnen til at man mister mye hår etter fødselen (henger ikke sammen med amminga) er at en ikke mister så mye hår når en er gravid. så håret blir faktisk ikke tynnere en det var FØR en ble gravid...
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Enig med mammamora. Jeg har aldri ammet mine to barn, men mistet halve (føltes ut som hele ) hårmanken. Så det kan ikke ha noe med amming å gjøre.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2007 såvidt jeg vet så er det snakk om noe stivelse i hodebunnen som dannes gjennom graviditeten som forårsaker håravfallet og denne kuren skal ihvertfall hindre at dette skjer...synes ihvertfall selv det ikke skader å prøve
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er utdanet frisør, og kan hvertfall love dere att en kur hjelper ingenting!!! Hårfallet kommer innenifra ikke utenpå selve håret!! Ta masse vitaminer og spis sundt, er det noe som hjelper så er det det:) (det har ingenting med stivelse å gjøre) Amming krever mye av det overskuddet vi har i kroppen, og ader det ikke mye igjen til hår hud og negler.. derfor blir dette minst prioritert i ammeperioden! Men vi må trøste oss med att det kommer raskt tilbake:)
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2007 jeg har ikke planer om å starte noe krangel, men kjenner jeg blir litt provosert av en slik uttalelse om at fordi du er utdannet frisør, derfor kan gå forbi anbefalinger fra anerkjente frisører..regner med du ikke er personen som selger mest produkter i salongen hvor du jobber? Forebygging innenfra, ja, selvsagt, mangler du b-vitaminer som du fort gjør ved amming, kan det fort føre til hårtap... Legger opp to linker med omtale, så synes jeg den får enkelte skal få gjøre opp sin egen mening: http://www.hairloss-hair-loss.com/hairloss/aminexil.htm http://www.divineskin.com/spectralDNC/aminexil.asp
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 har aldri hørt om at friske kvinner mister spesielt mye hår under ammingeperioden
Leirha Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er frisør og har jobbet massee med slike produkter og kan si hvem som virker og ikke. Den kuren/sjampo som virker best er ent merke som hetre NISIM, sikkert maaange som ikke har hørt om dette merke, men det eer nok fordi det ikke er særlig aktuelt før msn brgynner å miste/bli tynn i håret. Det er absolutt det beste. De har spesialisert seg på hår og hodebunnsproblemer. Snakk med en frisør, det er ikke alle som har det, jeg vet iallefall at jeg skal bruke det hvis jeg mister.
Leirha Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Ja, det er faktisk sant at hårtap kommer innenfra, men denne sjampo/kuren trekker inn i hårrøttene. Og du som frisør her oppe burde da virkelig vite at det er kurer som hjelper. Hvis du ikke har hørt om nisim ville jeg anbeflat deg å kjekke det opp faktisk.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er å frisør, og må helt ærlig innrømme att jeg aldri har kommet over en slik kur som virker,( nå skal det sies att jeg ikke har jobbet på lenge å da:)) Å da hadde vi vell ikke noe anna enn bio+ heller!hehe Selv om det bare er 2 år siden jeg slutta!! Men det kan jo hende det funker, jeg har bare fått printa inn i huet att alt hårtap med amming ikke er å unngå? Sikker lært opp av gammel skole jeg da! Men er det kommet noe som funker så ære være:):)hihi!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Det er jo en genial forretningside om ikke annet. Her er det noen som tjener penger på å selge, og frisørene som anbefaler, har helt dikkert fått masse gode anbefalinger av produsenten. Gå på helsekostbutikken når du er ferdig med fødselen også, og få slankepiller. Du blir supertynn iløpet av 4 uker!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 frisøren min anbefalte å ta vitamin B de 3 siste mnd av svangerskapet+de 3 første mnd etterpå.dette har vertfall hjulpet meg mot å miste håret...er ikke dyrt heller
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 KJEMPEARTIG tråd dette her ;oD Når jeg gikk på frisørskolen så lærte jeg dette ang hårtap i forbindelse med svangerskap/amming: Grunnen til at du mister håret er ikke pga hormoner. Det er heller ikke pga "oppsamling" av hår som skulle falt av under graviditet. Grunnen er pga selve fødselen. Den fysiske og psykiske belastningen før, under og etter fødsel kan ved visse tilfeller føre til hårtap. Dette starter ca en mnd etterpå. Det samme kan skje ved kraftig slanking(særlig pulverdrikke o.l.), dødfall som er psykisk hardt for vedkommende, eller andre fysiske/psykiske påkjenninger. Sikkert mange mange teorier innenfor dette tema, men jeg synes denne grunnen er meget fornuftig... Tror med andre ord at det ikke er mye vi får gjort for å forhindre dette. men for all del... Bruk så mye penger dere vil på slike produkter )
TinaP Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 Uansett om en kur virker eller ikke, så er det jo verdt et forsøk. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen kur. Jeg gleder meg til å få håret mitt tilbake. Har ikke hatt kontroll på det under graviditeten.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 5. desember 2007 #18 Skrevet 5. desember 2007 Tenkte bare å nevne at det er jo absolutt ikke alle som mister hår ved amming. Jeg hadde ikke noe problemer med det etter mitt forrige svangerskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå