Gjest Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Er så lei av å knote med den barnevogna hver gang vi skal av gårde. Liggedelen må ligge i baksetet og understellet tar opp hele bagasjerommet, og det er driit tung å få det ned og ut derfra hver gang. Man må visst ha stasjonsvogn hvis man skal ha barn ja! Blæææ, bare en liten utblåsning.
aanonym Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det er vel heller bilen som ikke passer deres behov? Helt utenkelig for meg å ikke ha stasjonsvogn nå som vi bruker stor barnevogn. Så får det bare være at bilen ikke er verdens kuleste...
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Har en 20 år gammel vovlo 240, så har ikke en voldsomt fancy bil akkurat. Men det er ikke aktuelt å ha et svindyrt billån heller.
Neijasså... Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Hvilken vogn har dere, da? Vi har Teutonia Mistral, og den er adskillig mindre sammenslått enn f.eks. Simo-vognene. Får fint Mistralen inn i bagasjerommet på en gammel Corolla, f.eks.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Oi, det var ikke dårlig, de har vell ganske små bagasjerom egentli? Vi har en Emmaljunga smart duo combi. Dette var ikke noe som hadde enset tankegangen vår engang, at det ikke skulle være plass. Vi tok det bare som en selvfølge, får jo så mye annet svært i det bagasjerommet, men dengang ei...
Krokka og prinsessa Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 takk og lov for at vi har verdens største stasjonsvgn!
mayaya Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Emmaljunga er vel omtrent de største vognene... hehe Vi får fint vår quinny inn i hvilken som helst bil heldigvis
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Man skal visst ikke gå etter det som er best i test ihvertfall. For der sier de ingenting om hvor stor plass den tar når den er lagt sammen. Alle småbarnsfamilier har jo stor stasjonsvogn!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Vi kjøpte en sor duovogn først. Tenkte: -det må vi ha, lsik at barnet får god plass i bagdelen, vil jo ikke begynne med sportsdelen for tidlig. Men duovognen tok nesten all plassen i bagasjerommet (har stasjonvogn), og vognen var tung å løft einn og ut av bilen. Derfor solgte vi duovognen, og kjøpte en Teutonia Mistral med mykbag og vognforlenger. Vognen tar sikkert 1/4 mindre plass enn duovognen, og den er mye lettere. Hva er problemet med å starte med sportsdelen å tidlig?? -Ingen ting! Så lenge den har full liggestilling. Og når vi bruker vognforlengeren, ser det jo ut som en bagvogn bare att "bagen" på teutoniaen blir lengre enn i en bagvogn.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Kjenner til det ja! Og når bagen er i baksete er det jo ikke plass til så mange passasjerer nei.. Men, nytt huslån og en del oppusning av det nye huset - så er det ikke muligheter for et billån nå.. Men når nummer to kommer en gang, er vi nødt til å ha stasjonsvogn!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Enda et bevis for at det er lurt å sjekke om vogna passer i bilen før man kjøper. Men det er billigere å kjøpe vogn enn bil da
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Hva med å skaffe seg en "bilvogn"? Jeg går mest lange turer hjemmefra. Når jeg drar med bilen, er det stort sett på kjøpesenter eller på kortere turer med vognen... Da er det jo liksom ikke SÅ farlig hva slags vogn man bruker, må selvfølgelig kunne legges helt flatt da!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Eg kjøpte meg STOR vogn, har stv så tenkte det skulle gå greit, har en subkasse baki der og da, men den er ikke så stor så trodde ikke den ville være i veien. Vogna var tung, og tok absolutt hele plassen baki der. Så kjøpte meg ekstra vogn jeg, Babytravel smart....og den er smart kjempestor og god bag til vesla, men vogna tar nesten ikke plass sammenlagt. Så nå har jeg ei vogn i bilen og ei heime i gangen =) Anbefales =)
mememe Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 det kommer ikke ann på størrelsen på bilen, men på hvordan bagasjerommet er. jeg har emmaljunga classic og en golf 3'er får ALT baki bagasjerommet!
mememe Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 og jo! var på hyttetur med emmaljunga OG simo i bilen! og to unger og bagasje og alt mulig crap man må ha med på hyttetur..
Gjest MyIian Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 også hadde jeg dyna til baba i trynet og veska di på fanget
cgcg Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Tja, må ikke, vi kjöpte vogn som skulle passe vår Audi A3. Det ble en Teutonia Fun. Praktisk med små hjul som kan komme under vogna når den ligger i bilen. Men mest fornöyd er jeg med at vi kjöpte adaptersett slik at vi kan ha bilstolen oppå understellet. (Britax) Da blir det en bra kort shoppingtur vogn.
Serina07 Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Jeg vil også anbefalle en trille med full liggestilling som en kan ha softbag i. Tar ingen plass i bilen, så har du den andre hjemme! Maclaren Techno XT er veldig bra. Det er uansett ikke noe dårlig kjøp med trille. De bruker jo det veldig mye når de er blitt større.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #19 Skrevet 5. desember 2007 Da skal du lære deg å sjekke om det er nok plass til barnevogn FØR du kjøper den neste gang, he he .. Hvem snakker om å ha stor billån ? Så lenge du ikke er en av de som absolutt MÅ ha den nyeste modell av alt, går det fint an å kjøpe brukt bil, uten å ta opp lån, og med plass til alt i bilen. Bare å tenke litt, vet du
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #20 Skrevet 5. desember 2007 Vi kjøpte barnevogn ut i fra plassen i bilen vi. Fikk låne vogn med ut for å prøve at vi fikk den inn uten saltfor store problemer. Det gikk, fikk inn på understellet og liggedelen i bagasjerommet. Hadde en vectra, men etter ca 8 mnd solgte vi den. var himmelsk å få seg stv da:) Emmaljunga vognene var for store for vectraen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå