Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Leah gjør ikke stort ;-) Hun ligger under babygymmen og "prater" med leken sine, hun er flink til å løfte seg opp når hun ligger på magen og hun smiler og snakker masse med oss. Hun har rullet 1 gang fra mage til rygg, men det ble med den ene gangen for hun ble så forskrekket, hehe:) Regner med at ting skjer når hun er klar for det og har ikke noe stress med at hun skal bli stor heller, men er litt morsomt å høre hva jeg kan forvente framover:) Ler deres 4 mndinger med latter f.eks?
teila Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Bo er vel omtrent som Leah. Han ligger også mye under babygymmen og lager rare lyder. Han har fått til brummelyder og små skrikelyder i det siste. Han smiler masse også, men hadde en periode med mye sutring for en ukes tid siden. Han sutrer endel før hver av de 4 lurene har tar på dagen. Han ler med latter på stellebordet, enten bare av å bli kledd av eller av å bli kilt eller "prompet" på magen :-) Ellers så klarer han å ta tak i leker som vi holder foran han, og han putter dem i munnen. Ingen rulling, men han er veldig glad i hoppe på fanget og lignende leker. Kan ligge på magen noen minutter uten å klage, og klarer å støtte seg på armene og skyve seg rundt ca 45 grader (hvis han er i form..)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Lucas ler med latter, snur seg fra rygg til mage men ikke omvendt, han griper etter leker, reagerer på speilbildet sitt, løfter seg på strake armer, nettop begynt å åle, putter leker i munnen, prøver å reise seg opp, hyler og hviner, blåser spytt, vugger fram og tilbake både når han sitter og når han ligger på magen(da vugger han fra side til side), leker med lekene sine (rister på dem i allefall). Kommer ikke på mere men er nok noe jeg har glemt å
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 mi datter på 4 mnd tar smokken ut og inn av munnen, ruller mage rygg og rygg mage, mest det siste. så kan jeg dra henne opp etter armene helt til hun "står" og så ler hun mye når storebrødrene tøyser med henne(borte borte tittei type lek) hun er veldig skeptisk til fremmede. hater babygymmen, prøver å dra ned lekene som henger der, men de henger jo veldig fast.... bra du ikke stresser, men siden hun ikke ruller enda kan du kanskje øve litt med henne, ta tak i arm og ben og rull henne rundt, forventes vel at de ruller rygg-mage først??ta tak i for og arm på samme side og rull henne rundt, og tilbake, gjenta halvveis og la henne ta siste bit selv etc.lykke til
yret Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 "bra du ikke stresser, men siden hun ikke ruller enda kan du kanskje øve litt med henne, ta tak i arm og ben og rull henne rundt, forventes vel at de ruller rygg-mage først?" Det er helt normalt at en på 4 mnd ikke ruller! Det er nok din jente som er litt tidlig ute. Gjennomsnittet ligger visst på 6 mnd +, så det er god tid. Måtte bare kommentere det. ;-) Min jente på 4,5 ruller til siden og nesten over, men får det ikke helt til ennå. Hun skravler, ler med latter, smiler og "blåser spytt". Hun elsker å leke med og suge på tærne sine, er flink til å gripe ting både på rygg og i mageleie, men synes babygymmen er litt kjedelig. Dessuten er hun veldig selskapssyk. Ting kommer når de kommer. Stresser ikke med det.
Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2007 Takk for svar:) Leah tar forresten også leker og putter de i munnen, i det siste er hun blitt veldig flink til å treffe munnen, hehe:) Hun blir 4 mnd 6.desember:) Rulling forventes vel ikke før de er 6 mnd, så det tar jeg helt med ro..håper heller at hun begynner å le snart:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Mini her er 4 mndr om noen dager..nettopp lärt seg å rulle fra rygg til mage og klarte en gang fra mage til rygg, men mest det förstenevnte han holder på med.. Smiler masse, kan le höyt hvis vi löfter han og holder han höyt oppe og kiler han på magen, putter alt inni munnen, mest leker og sine hender, suger på tommelen..babygymmen er blitt litt kjedelig for han i det siste men vi har satt opp reisesenga i stua og har hengt opp masse leker og han ligger oppi og leker med dem..han syns det er utrolig morro med ting som henger! Lager bobler med spytt..veldig nysgjerrig, vil fölge på med alt som skjer rundt han..liker å bäres... Liker å ligge oppi vippestolen og se på tv innimellom, da "prater" han mye, lager mye lyd ellers også, spes hvis han merker at han ikke får nok oppmerksomhet! Vi bruker å ligge lenge om morgenen og kose i storsenga, det syns han er göy også. Og sitte i bilstolen når vi skal kjöre, da sovner han kjapt ja..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Tommelise 25 jeg syns at i mange innlegg så kommer du med rare utsagn!!!! Det er noen barn som er tidlig ute, men forventes ikke at de skal rulle mage/rygg og rygg/mage för de er bortimot 6 mnd!!! Hvorfor skal hun öve? Hvis ungen er frisk så kommer alt til sin tid, min begynte å rulle uten at jeg "trente" han opp!!!!
emil`smamma Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Emil er 4 mnd 9.desember. Han smiler og ler høyt med latter, skal ikke lenger så mye til før han ler. Er begynt å bli skeptisk og gjerne litt skremt enkelte folk.. Han ruller ikke enda, rullet et par ganger mage-rygg, men det er vel mer tilfeldig tror jeg. Siste dagene ruller han seg helt rundt med underkroppen og hode ned i gulvet, men overkroppen henger liksom litt igjen for armen ligger i veien stakkars.. men det kommer kanskje snart?!? Ligger en del på magen og holder hodet fint oppe hele tiden, nekter å legge seg ned for å slappe av, så blir ikke såååå lange økter på magen. Liker å sitte i vippestolen foran tv bittelitt, og liker godt at vi holder leker over han som han tar tak i og som han kan smake på. Babygymen er kjedelig! Ellers "prater" og pludrer han mye for seg selv når han ligger på gulvet og koser seg. Smiler hver morgen når han mener det er på tide å stå opp, når mamma er for treig og bare vil sove videre... ;op
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Gutten vår har snudd seg fra mage til rygg. Smiler masse, ler innimellom. Elsker å leke med storebror. Prater masse. Prøver nesten hele tiden å reise seg opp. Liker som oftest å ligge under babygymen. Elsker å bade, plasker så mye da at hele badet blir vått. Liker å følge med på nye ting. Elsker å bæres. Storkoser seg når pappaen kommer hjem fra jobb, da smiler han fra øre til øre.Elsker å lugge mammaen sin, drar ut smokken til stadighet. Putter lekene i munnen. Liker veldig godt å se seg selv i speilet, det er jo så artig. Elsker å høre på musikk.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 oki sorry - jeg blir altså alltid tolket i værste mening. ikke meningen, jeg uttrykker meg nok litt feil. jeg mente ikke at det var sent eller noe å stresse med, jeg har bare fått et skriv fra helsesøster der det står hva en kan gjøre for å stimulere, er jo ikke noe pes at ungen ikke ruller, men kan være et tips til "en lek" man kan gjøre med de små. bare ment som et tips! sorry sorry sorry sorry at dette blei misoppfattet.
nenja Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Må bare si at jeg synes det Tommelise 25 sier er vedlig bra jeg. Fint å stimulere barna litt. Har selv en jente som rullet rygg mage da hun var 4 mnd. Bare dager før viste jeg henne hvordan hun skulle gjøre det. Er det noe galt med å vise barn hvordan de skal utføre noe? Sånn bortsett fra det er det klart barn er veldig forskjellige, noen ruller tidlig, andre prater tidlig osv. Ikke noe å stresse med, men for barnets del er stimuli bra.
Mammapudding Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2007 Tommelise25: Jeg tok det som et velmenende råd jeg da, og det var vel til meg du skrev:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå