Gjest calendulac Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Har en gutt på 17 mnd og en jente på 4 år. Ergo har jeg mye rosa tøy etter henne. En del er for "jentete", dvs blonder og kjoler tar jeg ikke på ham he he. Men en god del rosa bruker jeg da på ham! Hva er galt med en rosa genser på en gutt (sammen med blå bukse feks, eller hva som helst). For ikke å snakke om utetøy/fleecedresser osv. Har en utrolig god Reima fleece-dress i rosa etter eldste. Skal jeg la være å bruke den pga fargen?? Det syns jeg er snobbete altså, å skulle kjøpe en nye en i blå bare pga at han er gutt.. Når vi er ute blant folk har han alltid på seg noe som viser at han er gutt, feks lua har jo mye å si. (han går altså ikke med kyse..), og egne sko/støvler får han jo. Og hvis noen kommenterer/spør om han er jente svarer jeg at neida det er en liten gutt det her, i arvet tøy fra storesøstra si Forresten er det jo faktisk veldig in med rosa til menn nå, så egentlig er vel lillebrødre sånn sett mer moteriktige enn andre smågutter. He he.
~sjiraff~ Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Rosa kan være fint det. Men de fleste barneklær i dag er utpregede jente eller gutteklær uavhengig av farge. Jeg har gitt bort alt etter frøkna mi, bortsett fra noen kjønnsløse nyfødt klær. Gikk igjennom alt, og det var ikke mye der som kunne brukes på en gutt (i mine øyne). Så min gutt skal slippe å bruke rosa jenteklær )
☆Anonymia☆ Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 har brukt rosa genser på min lille gutt,og tenk!!! han har tilogmed en rød dress.OG JEG BRUKER DEN !!!!! hihi.. holder dressen han varm og er brukbar så bruk den !! om noen sier no på det så får du kle av han å si,fornøyd nå? han er litt blå men heller det enn å bruke rosa dress ikke sant ?
En_av_hver Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Hm...jeg er nok snobbete jeg da hi, hi;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Det er nok jeg og... Rødt er helt greit,men aldri i livet om jeg ville kledd på sønnen min rosa!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville ikke gjort som nøffemor, å kle ut sønnen min som jente. men hun skulle jo gjøre det som straff hvis sønnen mishandlet dyr da...=P hadde jeg hatt gutt hadde jeg nok ikke tatt på han kjole, men rosa skjorte eller genser hadde gått helt fint. Anniken har masse blått som vi har arvet. jeg driter regelrett i om bodyen er rosa eller blå altså. men jeg tar ikke på henne supermanndrakter og sånn da... Vil at hun skal være litt jentete jeg=)
En_av_hver Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Enig, MEN må få legge til at jeg overhode ikke bryr meg om at andre har rosa på sine gutter....:-)))
meg & to små vampyrer Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Ikke snobbete, bare litt redd andre skal tro guttene deres er jenter, hi hi. Neida, skal ikke tulle. Jeg liker ikke rosa og ikke babyblått. Men rødt og blått liker jeg og kler jeg min sønn i. Hadde jeg ment rosa var en pen farge, kunne han fått det. Jeg ville ikke kledd en jente i rosa heller. Liker ikke rosa.
Groosalugg Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Min gutt har rosa cherrox. Det var de fineste i hele butikken i følge han selv. Ser ikke helt problemet jeg da..
Tante Blås Squaw Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Syns jeg ser både fjortisgutter og voksne menn i rosa skjorter og trøyer overalt, hehehe
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Næmmen stakkars barn de kan jo bli homofile når dere bruker rosa og rødt på de. Fy for noen foreldre dere er. Håper dere skjønnte det var ironi det jeg skrev. Jeg tror ikke det har noe å si jeg at gutter går med en rosa genser eller en rosa reimadress. Det har jo ikke noe betydning så lenge de er små og ikke blir mobbet for det. Og nå er det jo ikke uvanlig at de selger rosa ting til gutter. Jeg brukte da rosa bodyer på guttungen da han var baby, jeg hadde arvet noen klær og da brukte jeg det jeg fikk. Nå ser det ut som vi får en lillebror til gutten vår så her kommer masse av klærne etter storebror å gå i arv til lillebror. Så da blir det jo masse gutteklær da.
mamman til ana Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville ikke ha gjort det ikke når han er så liten. Men gjør det du føler er best du:) Jeg kler jenta mi i blått, brunt osv, men syns bare ikke rosa til gutter er like fengende.
Lille nuffe Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville aldri har kledd gutten min i rosa. Jeg er nok en snobb
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Blekrosa skjorte med grå vest og dongeri er det f. eks ikke noe i veien med.. Gutten min har rød reimadress, rød lue og røde votter. Så lrngr du ikke kler han i cerise rosa, blonder eller kjoler, så har det vel ikke så mye å si..
Espoir Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er helt enig med HI at gutter kan gå med rosa. Og jeg mener ikke en gang at det er snobbete, jeg mener at det fordomsfullt og bornert! greit nok hvis man ikke liker fargen og ikke hadde latt hverken jenta elle rgutten gå i det, men hvis det er fordi han er gutt synes jeg det blir ganske tullete. Trodde faktisk folk hadde kommet litt lenger i dag. jeg ser heldigvis at et par av de "kule" guttene i barnet mitt sin barnehage godt kan ha rosa genser eller skjorte uten at noen av de andre barna så mye som hever på et øyenbryn engang. Jeg skjønner iokke at det skal være noe å "slippe" å ha klær i rosa. Jeg har en gutt som faktisk liker godt både rosa og blått også. Skal sånne forstokkede voksne med gammeldagse forestillinger om jentefarger og guttefarger hindre ham i å ha på deg den fargen hvis han vil?
mamman til ana Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Kule guttene i barnehagen?? Hehe okei......?
**Frøken84** Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 får vi en gutt som nr 2, så kler jeg han IKKE i de rosa klærne etter snuppa;o) men det er meg da... dessuten hadde pappaen ikke vært så veeeeldig fornøyd da;0)
Tøysetipp Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Nope! Hadde ikke kledd en sønn i rosa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå