Gå til innhold

Hei jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En evighet siden sist jeg var innom her. Har jobbet sinnsykt masse i det siste. Har et spørsmål: Skal gifte meg 2 august 2008, og siden sambo er frisk igjen vil vi gjerne begynne på prøvingen. Men hvordan er det å være høygravid den dagen man gifter seg?? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg kommer til å være 25 uker når vi gifter oss om kort tid, og formen er finfin. Ikke noe problem å finne kjole heller. Synes dette var et veldig bra tidspunkt.

Tror jeg vil anbefale deg å vente såpass lenge at du ikke har kommet helt til 3. trimester før bryllupet - 2. trimester er sjansen mye større for at du er i bra form (også støre sjans for bra form enn i 1. trimester, da var ejg veldig kvalm). Men når det er sagt kjenner jeg noen som giftet seg i uke 32 eller 33, uten at dette var noe som helst problem for henne.

Man vet imidlertid aldri hva slags svangerskap man får, så det er jo vanskelig å gi generelle råd. Men rent praktisk sett er det jo en fordel å holde seg utenfor "faresonen" mht fødselen - litt dumt om dere må avlyse hele bryllupet pga at du må en tur til føden :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Så spennende! Jeg var ikke gravid selv da jeg giftet meg, men det var svigerinnen min. Hun gifta seg i august og fødte i november. Det gikk visst kjempefint, eneste minus var at hun var litt kjapp med å kjøpe kjole....og så passet plutselig ikke den når bryllupet nærmet seg, så hun måtte kjøpe ny. Hun grein en skvett der og da, men den nye kjolen var nydelig - og aldri har jeg sett ei vakrere, mer glødende brud!! Lykke til, med både prøving og giftermål=)

Skrevet

vi skulle gifte oss 30.aug 08 men siden jeg nå er gravid velger vi å utsette det..

vil ikke ta oss vann over hodet og vil fokusere på babyen og sv.skapet og ikke alt annet...

giftemål kan man gjøre senere også :)

dessuten vil jeg ikke se ut som en hvalross på bryllupsdagen min.. hehe... vet hvordan jeg så og følte meg forrige gang og vil ikke det skal skje igjen :P

men det er selvsagt smak og behag...

men man må huske på at selv om man har termin rundt DEN dagen kan jo mye skje... fødselen kan skje før også..:P

Skrevet

Vet ikke hvordan det er å vere så langt på vei når man gifter seg. Selv fant vi ut at jeg var gravid 2 uker før brylluppet og var i brylluppet 6+3 eller no.. Jeg var i fin form da:)

Det burde ikke vere noe problem så lenge du ikke Må vere tynn og ha en kjole med liv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...