☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 ...og jenta mi hadde på seg rosa bukse, rosa støvler, hvit strikke-jakke og rosa lue og rosa smokk som lyser opp hele ansiktet på jenta mi - så kom det et eldre par bort og skrøt sånn av jenta mi - nei, så søt, så stor og tullet med henne så hun lo litt osv... Så kom det: Er det en gutt eller?? Hallooooooooo????? En gutt???? Har en gutt på seg rosa klær (tenkte jeg)?? Jeg må jammen gi meg over noenganger, mennen min kom bort til meg og sa; du ser ut som om du har detti ned fra månen, hahaha - jeg må ha sett ut da - må jo bare le av det hele, men gud hjelpe meg - for et spørsmål, hehe =)
Gjest ->>- Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det er jo hyggelig at eldre mennesker har innsett at ikke alle foreldre kler barna etter kjønnskoder lenger. Og litt snodig at du ikke har det.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Man kler da ikke gutter i rosa! Rødt går fint an, men ikke rosa. Det er liksom jentefarge det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Kjønnsroller eller ikke, jeg hadde da aldri iført sønnen min i kun rosa! Og ikke noe rosa i det hele tatt, når jeg tenker meg om. har hatt samme problemet med snuppa. Hatt på ho masse rosa tøy, også kommer de "er det gutt eller jente?".... Ingen som har spurt med sønnen min enda, men det kommer vel )
~sjiraff~ Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Det er stor forskjell på rosa jente klær og rosa gutteklær. Opplevde det samme da snuppa var liten. Rosa fra topp til tå, og likevel spørsmål om hun var en gutt )
Gjest ->>- Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Jo. "Man" gjør det, serr'u, selv om sikkert ikke alle gjør det. Og siden tilfeldige gamlinger i butikken ikke kan vite om du er "man" eller en annen type "man," så er de vel føre var og spør, da.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg vil anta at "gamlinger" hvertfall er av det slaget "man", som ikke ville kledd sin sønn i rosa, og derfor heller ikke spør på bakgrunn av nåtidens mote...
Pysa Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Jeg blir ikke sjokkert over slikt lenger, etter at jenta mi hadde rosa KJOLE, og jeg likvel ble spurt om det er en gutt.
Gjest ->>- Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Det må du jo anta så mye du vil, men det behøver ikke stemme av den grunn. =) De spurte. Det er alt vi vet.
RajaPia Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Opplevde det samme med eldstemann når han var knøttliten. Han var kledd i lyseblått fra topp til tå , med lyseblått teppe og dyne med blått mønster. Da kommer det en dame og spør om det er gutt eller jente... Ikke lett bestandig. I Åpenbarnehage som vi går , kom det et barn med verdens nydeligste lokker, ca 1 år gammelt. Jeg tok meg tid til å titte litt på klærne før jeg spurte hva gutten het. Det var riktig gjettet. Eller 1-åringen med nesten ikke noe hår , som hadde rosa skrift på dongerybuksa si. Ikke lett men var en jente ja. )
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 jeg fikk spørsmålet mange ganger da gutten min var liten, men det gjør ikke meg noe, jeg sa bare at han var en gutt jeg, nå får jeg ikke lenger spørsmålet
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 hehe, dette minner meg om første dagen på forige jobben min. jeg satt i garderoben for å hilse på foreldre og barn, måtte jo presentere meg, og inn kom det ett utrolig vakkert barn med halvlangt hår og pannelugg. ungen gikk kun i superundertøy, så her var det liksom ikke så mye å gjette på... men jeg er utrolig glad for at jeg spurte barnet "hva heter du?" og at jeg ikke spurte moren "hva heter hun?". var 100% sikker på at det var ei jente dette her... så feil kan man ta... da gutten var 4 hadde han fortsatt samme sveisen, noe som egentlig kledde han veldig godt, men han begynte å ta seg nær av at folk spurte om han var jente, så da han var nesten 5 klippet foreldrene håret hans...
Gjest Nydelige christina Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 poenget ditt er?:-) tror ikke akkurat gamle folk ser så altfor mye på farger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå