cherry coke Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Skal ha eksamen i morgen, og jeg har lest som en tulling. Men ingenting sitter. Kjempekjekt og spennende fag, men denne gangen sliter jeg skikkelig med å få det til å sitte. Livredd for å få jernteppe på eksamen! Råd og tips mottas med stor takk=)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det er nok bare en følelse som sier at det ikke sitter... Prøv å slapp av og tenk at det ikke er verdens undergang om det ikke skulle gå bra..livet går videre likvel.. ellers vil jeg anbefale deg å lage disposisjoner til de ulike temaene...slik at du bare har noe stikkord å forholde deg til i forhold til hele lange tekster... Dette er tips fra evighhetsstudenten...hehe.. som aldri har eksamensnerver....
Pysa Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Nå tar du frem tankekartene dine, og foreleser fra dem. sett deg foran speilet, og gjør rede for hvordan tingene henger sammen, med hjelp av tankekartene dine. Snakk høyt, smil og forklar. Tenk deg at du har studentet tilstede. Etterpå lager du en jukselapp. Skriv det viktigste på den. Den kan godt være kjempestor, str A3. Når den er ferdig, leser du gjennom den et par ganger, og skriver en litt mindre jukselapp. Gjør det en eller to ganger til. Bruk gjerne forskjellige farger på skriften på ulike steder på lappene. Prøv å huske hvordan lappen ser ut. Hva står øverst til høyre med blått osv. Lag mindre og mindre jukselapper. Jeg understreker at du ikke skal ta med jukselappen på eksamen (!!), men det er god trening å skrive dem. Når du bare kan ta med det viktigste av det du ikke kan, vil du jo jobbe med nettopp dette, og da husker du det i morgen. Til slutt finner du noe godt å spise, og ser håndballkamp kl 20 i kveld. Ingen lesing etterpå, men les kjapt gjennom de minste jukselappene i morgen tidlig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå