Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig i at bryter man fartsgrensen så fortjener man boten man får, men jeg synes også det noen ganger er litt strengt og lite slingringsmonn. Når jeg kjører bil sitter jeg liksom ikke å nistirrer på speedometeret, jeg ser på veien, kikker opp i sladrespeilet, bort på veien, et lite blikk ned på speedometeret, ser på veien igjen osv, som oftest mens jeg gjerne tenker på noe eller er oppmerksom på en vanskelig situasjon lenger fremme i veien el. Og det er så utrolig lett for at bilen glir litt opp i fart, plutselig er man oppe i 87-89 km/t i en 80-sone, man ser det og tråkker ned bremsen og sakner farten igjen, er ikke lange biten jeg kjører for fort før jeg ser farten har økt litt, men det kan være nok til å ounge ut flere tusenlapper om man er uheldig. Og det synes jeg faktisk er kjipt. Når man kjører overvåken i forhold til trafikken rundt seg, aldri går inn for å kjøre for fort eller overskride fartsgrensen og generelt må kunne sies at er en trygg sjåfør, så synes jeg det blir flisespikkeri å skulle gi bot på slike små overtredelser jeg. Synes man burde hatt litt mer slingringsmonn er 5 km/t over fartsgrensen i en 80-sone. Noe annet med en 50-sone i boligområder og sånt, men... Er det bare meg som mener dette her? Har alle som får en bot fortjent den uansett? Eller burde det være litt større takhøyde for små glipper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner tankegangen din, men hvis man hadde sagt at det er "greit" å kjøre i 85 i 80-sonen, så vil nok alle legge seg på 85. Ettersom jeg har skjønt så er fartsgrensen som er satt det man max kan kjøre, så de vil nok heller at du da ligger i 75 (og sklir opp mot 80) enn å godta at du sklir opp mot 85 i en 80 sone (selv om det er fryktelig irriterende for de som ligger bak deg... :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...