Gjest calendulac Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 I går hadde vi sex her for første gang på noen uker. Det gikk bra, men etterpå ble jeg SÅ dårlig Jeg ble kjempekvalm og helt øm i magen. Jeg har hormonspiral, kan den ha blitt forstyrret på noe vis? Jeg begynte å gråte og hakke tenner, følte meg helt elendig. (Skikkelig koselig stakkars mannen min ble helt lei seg han også). Til slutt sovnet jeg og utpå natta var det bedre. Men jeg er uggen enda. Og har ikke så lyst å ha sex..
Gjest calendulac Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 ingen som vet hva dette kan komme av? / opplevd noe liknende?
Fabelaktiv Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Kan dessverre ikke svare på det du lurer på men syns du skal ringe legen din jeg.. Det hørtes ikke noe særlig ut lykke til
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har opplevd det samme da vi prøvde på andremann. Jeg fikk plutselig kjempevondt i magen og ble kvalm mens vi holdt på. Klarte nesten ikke snakke. Kavet meg inn på badet og ble liggende i sikkert 10 min før jeg klarte å reise meg. Helt grusomt! Vet ikke hva det kom av, men lurer på om det var i forbindelse med eggløsning. Kan godt være det var tilfeldig, men det var i el-tiden.
may-mom-05 Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Hmmmmmm.... jeg har desverre ikke så greie på akkurat det med hormonspiral. Noe annet som kan skje ved samleie er jo at blodtrykket i kroppen stiger, stiger det for mye, så KAN man bli litt uvel av det. Men vet ikke om det er tilfelle hos deg da, vet ikke hvor ofte sånt kan skje. Håper du blir bedre snart:-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Nå vet jeg ikke hvor lenge siden det er etter fødselen din - men kan hende kroppen din ikke var helt klar for det... Det har nok ikke noe med hormonspiralen din å gjøre, tror det er noe annet, som f.eks en type psykisk reaksjon. Det kan forekomme første gang man har sex igjen etter fødsel har jeg hørt, men det kommer også an på hvordan fødselen din var, lett, tung, hard, hvor lenge siden det er osv... Det bedrer seg nok skal du se - kan hende at du bare trenger litt tid/kroppen din trenger litt mer tid før du kan gjennoppta et normalt sexliv =) Klem fra
Gjest calendulac Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Det er 17 mnd siden fødsel så jeg tror ikke det er det.. Men vi sliter en del med forholdet og jeg sliter en del psykisk også, så det kan nok hende det har noe med det å gjøre.. Men kan man reagere så fysisk dersom grunnen "bare" er psykisk da.. ? Får ta det med ro og prøve igjen om en stund.
Gjest calendulac Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 dytter litt jeg. lurer fortsatt på hva som skjedde..
snurkle Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Ja, man kan absolutt få fysiske reaksjoner av psykiske årsaker! Psykosomatiske lidelser er veldig vanlig. Om man undertrykker "den indre stemmen" finner kroppen raskt andre måter å si fra på, noe som kan gi utslag i tilsynelatende fysiske tilstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå