~Snublefot~ Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Vi hadde en episode før helga der hun bæsja i badekaret. Det var ganske løse saker som kom i en farlig fart, så det så plutselig ut som hun satt i gjørme (sorry detaljer)... Vi ble litt hektiske, og hun fikk panikk, etter det har hun nekta plent å bade. Vaska henne med klut i går kveld, ved siden av et badekar fullt av leker og vann. Ville ikke tvinge henne til å bade. Hun liker ikke dusjen heller, for mannen prøvde å dusje henne etter hun fikk bæsj i vannet, og da ble hun enda mer hysterisk:-( Hun er straks 21 mndr. Hva gjør vi nå da?
ditte&malusken&lillebror Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Datteren min er endel yngre da, 10 mnd, men for en stund siden nektet hun helt utav det blå å bade. Jeg lot henne leke masse med vann og leker i vasken så hon ble våtere og våtere over hele seg. Til slutt satt hun med føttene nedi og plasket vilt med armene. Etter det var det greit å bade igjen. Aner ikke om det er noe hjelp i med større barn? Badenektingen sitter gjerne litt dypere da?
~Snublefot~ Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2007 Hmmm, hun nekter å vaske hendene i vasken, det var det helt store for noen dager siden... Men kan vel prøve. Vi hadde alle mulige leker oppi badekaret for å få henne til å leke med dem, tenkte sånn som deg, men hun ville helst ha meg mellom seg og badekaret:-(
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Hei =) Det var akkurat som å lese om min lille snuppis det... =) Lille snuppis bæsja i badekaret hun også for ca 14 dager siden og det fløyt i badekaret, hun ble ganske hysterisk når hun så sin egen bæsj, hun hylte samtidig som jeg tok henne opp av karet. Etter dette har hun ikke villet bade eller dusje (hun liker ikke dusjen!) og i helgen måtte hun bade og jeg lokket og lokket med diverse badeleker og jeg satte meg på kanten av karet og dyppet føttene mine oppi, samtidig som jeg lokket og lokket henne med oppi - hun har nektet plent å bade i ca 14 dager, men jeg greide til slutt å lokke henne oppi, men da måtte jeg også være der litt. Jeg greide til slutt også å vaske håret hennes - men da måtte jeg love henne både en liten sjokoladebit og Biola - det er det beste hun vet... Hun gråt fælt når jeg la henne ned i karet og vasket håret hennes, men jeg snakket rolig til henne at hun skulle få Biola med en gang vi var ferdige med å bade, "Jhaaaa - hikstet hun" - men det gikk!!! Håper det går litt bedre neste gang... Hun har også bæsja 2 ganger på potte og 2 ganger på toalettet, hun er livredd sin egen bæsj, men hun måååå absolutt se og da hyler hun bare enda mer... Her også er det bare å snakke rolig og prøve å forklare at det er en naturlig ting og at det ikke er noe å være redd for - samtidig som vi måtte vise henne mange ganger at det ikke var noe bæsj i badekaret når vi badet henne i helgen... Jenta mi er straks 22 mnd gammel =) Håper det bedrer seg... Klem fra
~Snublefot~ Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 Vi lurte på å prøve å bade/dusje sammen med henne. Godt å høre at vi ikke var helt på villspor. Hun har også fått sjokoladekalender i år, og fant ut at sjokolade var veeeldig godt, så da kan jeg prøve å lokke med det;-) Hun har jo bæsja i badevannet før, men det var helt annerledes. Tror nok vi også hjalp henne litt på vei til hysteri, iom. at vi fikk det så travelt med å få henne opp, men hun var altså kjapp med å ville ut av badekaret når hun så hvor ekkelt vannet ble:-/ Det er noe med det at de blir bevisste sin egen avføring tror jeg, er en skummel prosess det der:p Takk for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå