Ejlis Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Nå sitter jo gutten bak passasjer. (bakovervendt) Men når baby kommer hvordan gjør dere det da? Noen av dem i midten eller et på hver side bak???
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville plassert dem på hver sin side...... Den minste bak føreren...da en visst har noe innebygd innstinkt for å redde seg selv i trafikkulykker....Den minste er jo den svakeste.......uff..høres så tragisk ut ....(kanskje derfor en ofte leser at passasjeren omkommer og føreren overlevde......)
*Super*Mamman* Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har to barn, de sitter på hver sin side... Aner ikke hvor bebin skal sitte når han kommer, men mulig jeg flytter størstemann, som da nesten er 6 år, i framsetet.. Eller er det uforsvarlig?? Kjører bare i byen, og aldri over 50 km/t.
Ejlis Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2007 Har hørt at den tryggeste plassen i bilen er høyre side bak? (bak passasjer) Men ting kan jo ha forandra seg! :-)
Mamma til snart 4 Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 nå fikk vi vår første, men jenta vår sitter bak passasjer sete, pga at opel vectra stv er små å jeg må ta sete litt fram for å få plass, håper vi har en annen bil når neste kommer en eller annen gang;)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Bruden-07--- Om du har air bag ville jeg ikke plassert 6 åring i fremsetet... Min venninne på 28 år knakk 4 ribben og fikk sleng i nakken pga av airbag..da tror jeg et lite sjelett på 6 år har svært lite å stille opp med.. Ville heller plassert en i midten..eller gått til et verksted å fått koblet ut airbagen....
*Super*Mamman* Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Ok. Tror ikke det er airbag, men skal få sjekket opp det. Takk for svar *FLoRinA*
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Visst det ikke er airbag tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.. da går d bra å ha han fremme.. generelt sett tror jeg det er air bag fremme i alle bilder nyere enn 98 mod. men også på en del bilder før det.....
*Super*Mamman* Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har 99 mod. Men skal få sjekket det ja. Vil ikke risikere noe for gutten min. men synes bare det høres så utrolig tungvindt ut å ha ham bak i midten mellom to bilstoler....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Vi kommer til å ha en på hver side. Vi har en Pasat foreløpig,men håper på ny til vi får vår neste gullunge.
Maigullet Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Vi har en på hver side bak vi. - Men nå kommer snart nr, tre, så da må vi ha større bil...
Ejlis Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2007 hm. Hvor plasserer dere babyen da?
Maigullet Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Hos oss har babyen blitt plassert bak føreren
Miss Foster Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Vi har en Kia Carnival 7 seters, og våre 2 gutter er plassert på radene bak passasjer (dvs. en på andre rad til høyre og en på tredje rad til høyre). Nå venter vi en til og den vil få plassen til venstre på tredje og bakerste rad.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Jeg sendte mail til trygg trafikk for noen uker siden, og spurte hvor i bilen det var tryggest å plassere et barn i bilsete. Jeg fikk til svar at det ikke spilte noen rolle hvilken side, for ulykkene viser seg å skje uavhegig av side barnet sitter på. Har man kun ett barn, så ville jeg plassert den i _midten_ bak. Da vil den være relativt trygg ved sidekollisjoner. Alternativ 2 er høyre side bak, pga du har vikeplikt fra høyre. Med andre ord vil kollisjonen høyst sannsynlig være din feil... Hvis man har liten baby, så er jeg enig i at den miste burde være lettest tilgjengelig hvis det skjer en ulykke(bak førersete)... Dette er ikke enkelt!
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 til Bruden-07 Hvis du har airbag er det mulig å få den deaktivert. Men er ikke sikker på om du kan kontakte vanlig verksted eller om du må gjøre det via merkeverkstedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå