Gå til innhold

Min fødselshistorie, endelig kom Rebekka:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig var det altså min tur, 30.11 nøyaktig en uke etter termin kom vårt lille under til verden i en rasende fart!

Natt til 30.11(fredag) kjente jeg noen murringer som faktisk kom helt regelmessig(3 min i mellom) så vi dro til føden kl 12 på natta. Når vi kom frem viste det seg at jeg fortsatt bare hadde 1 cm åpning...kjempe skuffa fordi det hadde jeg også på mandag. Vi ble sendt hjem igjen og var hjemme i Halden kvart på 2, sliten og små trist. Sambo sovna med det samme og i det jeg skulle legge meg kl 2 begynte de riktige riene....men skeptisk og pessimist som jeg er trodde jeg ikke noe på det. Gikk og la meg på sofaen og telte riene, joda de kom VELDIG tette....men det hadde de jo gjort hele tiden. Lagde meg en varmeflaske og små sovna mellom riene, kl 4.30 ringte jeg føden igjen. De ba meg se an, spesielt siden jeg hadde vært der tidligere på kvelden. Tok 1 paracett(den eneste jeg hadde) og prøvde å sove mer, så sov i 4 min. så hadde jeg en rie på 1 min. frem til kl 6.30. Da ringte jeg mamman min, hun sa at jeg bør ringe føden men jeg var fortsatt skeptisk:P

Vel jeg ringte de og de sa at hvis jeg var usikker så bør jeg komme en tur, vekket sambo og kl kvart på 8 var vi på føden. På vei opp hadde jeg vel ca 3 rier(fra bilen til føden)...Fikk tildelt verdens beste Jordmor, Kari og hun satt meg på sånn maskin for å se etter rier og babys hjerte....joda riene kom tette!! Hun ventet litt med å se etter åpning for å la det gå lengst mulig men når hun sjekket ca 40 min senere hadde jeg 4-5cm åpning! WOOOW jeg trodde ikke noe på det!

Jeg var på B3(spesial avdelinga) pga en sånn undersøkelse de gjør på føden. Spurte om jeg kunne føde i vann og jordmor ble såå glad fordi dette er noe hun kunne gjøre og det var ikke særlig ofte at de fikk ha vannfødsler på B3!

Ca 9.30-1000 et sted fikk jeg komme i badekaret, gud det var deilig med varme!!! Mye skjedde uten at jeg husker detaljer, men min sambo var verdens flinkeste og der for meg 200%!!!

Riene kom tette og når jeg trodde jeg ikke klarte mer fikk jeg 2 akupunkturnåler i ryggen for å hjelpe å åpne den siste lille biten. Tror det tok maks 2 min. så hadde jeg full åpning og fikk presse!

10.52 ble hun født, så klart verdens vakreste!!!

vi var altså ca 3 timer på føden før hun kom, enda godt jeg dro når jeg dro!!

3300gram, 49cm og 35 cmr rundt hodet, jeg fikk en 2. grads rift eller hva det heter og ble sydd men det får så være!

Nå er vi hjemme, lykkelige og prøver å få til amminga! Takk alle sammen for en super tid her inne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med den lille prinsessen:) hørtes ut som en fin fødsel. gleeder meg så masse til min kommer. bare 3 dager til termin. er så spent på fødselen jeg:)

Skrevet

Gratulerer så mye, endelig kom jenta!! Fin historie også!!:)

*glede seg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...