Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 vi har ingen store problemer me å legge snuppa, men hun våkner om natta og skal ha mat. Hun får flaske, og hun spiser mye... i natt var det tre runder, blir jo bare flere og flere, var nede i ett måltid om natten for noen måneder siden. Dette holder på å gjøre meg gal!!! Og blir veldig misunnelig når jeg leser om dere som har prøvd ferber... Men kan det brukes på vårt problem? Må legge til at hun spiser fast føde 3-4 ganger om dagen, og det er ikke noe kos med i bildet om natten. Hun tas opp av sengen, får flaske, og rett tilbake. Og da sover hun igjen. Hvis vi ikke tar henne opp, reiser hun seg opp i senga, og hyler og skriker...
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Ferber kan brukes på ditt barn også, men hvor gammel er hun ja?
=)Line Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Hei! Anbefaler boka "The no-cry sleep solution" av Elizabeth Pantley. Dette er en knallgod bok om hvordan få barnet til å sove uten å bruke Ferber! Jeg vil på det sterkeste fraråde å bruke Ferbermetoden, uansett hvor gammelt barnet ditt er. Til og med Ferber selv gikk ut og advarte mot metoden da han oppdaget hvilke konsekvenser det kunne ha for barn på lang sikt. Les mer her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/11053785
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Ferber har ikke gått ut og advart mot metoden. Det er en myte som har oppstått her inne tror jeg. Riktignok har han modifisert den i forhold til da den ble lansert for ørten år siden. http://www.babycenter.com/0_the-ferber-method-demystified_7755.bc At det finnes både forskning og fagmiljøer som taler imot ferber er ingen overraskelse eller noe nytt. men det finnes fortsatt masse forskning (og ikke minst erfaring fra mange her inne) på at det virker og er helt uskadelig. Jeg har ingenting imot pantleys metode altså - men heller ikke den fungerer for alle. Og HI ba jo om råd til Ferber.
=)Line Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Ja, Ferbermetoden virker! Og det kan mange skrive under på! Men til hvilken pris? Hvilke konsekvenser kan det å bruke denne metoden ha på lang sikt? Fra det jeg vet om hjernens utvikling på denne tiden, er jeg kjempeskeptisk til å ta sjansen på å prøve denne metoden. Og siden jeg vet det jeg vet, føler jeg også det er riktig å fortelle andre foreldre om det. Litt som at det var riktig å gå ut og advare mot mageleie ang krybbedød. Heldigvis dør ikke barn som konsekvens av Ferbermetoden, men det er ganske ille at det kan føre til dårligere forutsetning for læring og sosial kompetanse også.
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hva er det du vet som vi andre ikke vet da? (mener ikke dette sarkastisk altså men er oppriktig interessert) Hvilken bakgrunn har du? Har lest det innlegget du la linken til og det høres ut som du har lest/studert det et eller annet sted....? Har du forresten lest den studien som kritikken bygger på? Såvidt jeg vet er det bare i taboloid-pressen man har referert til den og av erfaring vet jeg at man ikke skal ta alt de sier for hele sannheten.....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 oioi... glemte å skrive hvor gammel hun var.. hun er snart 8 mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå