mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 fikk datteren min for ett år siden. er 20 år nå. hun var ikke planlagt, men valgte likevel å beholde. vi vil begge bare ha to barn, men er så usikker på når vi skal få neste! hva synes dere? er det best å vente til jeg er ferdig med studier, dvs ca 5 år eller er det best å få andremann nå snart, da har jo maria glede av han/henne. vi har kjøpt lelilighet sammen og økonomien er stabil og grei.
mammamamut Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Fikk første når jeg var 20 og nr2 da jeg var 21. Begge planlagt! Synes det er helt toppers med to tette, men nå skal jeg ikke ta noen mer utdannelse da og samboer var også ferdig før vi fikk barn.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 hm.. det syns jeg på en måte er "ett fett".. kan jo være praktisk å vente til etter studiene.. men vet om mange som har klart skolen med små barn.. Så.. har dere mest lyst nå.. så hadde jeg gjort det nå.. kjedelig å vente til du er ferdig med studiene hvis dere egentlig har mest lyst nå... vanskelig å si hva dere bør gjøre.. det ene er ikke mer rett enn det andre. kommer rett og slett an på hva dere ønsker mest.. Lykke til!
Eve Dallas Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Studiene synes jeg er viktig! Spørsmålet er vel helst om du selv mener at du vil klare å gjøre ferdig studiene når du først har fått nr.2?! Å ha lyst på barn er vel og bra, men jeg tror jeg ville valgt å gjøre studiene mine ferdig først.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 tenker mest på datteren vår. jeg vet hvor gøy det er å ha søsken på samme alder og i og med at vi bare vil ha to, så blir jo ingen av barna tette hvis vi venter i 5 år. på den annen side er det litt trist å være ferdig med å få barn når venner begynner. er først ute. samboer er 25, så han er ferdig med alt som heter skole. lurer på om jeg har overskudd...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2007 er absolutt ikke snakk om å iikke studere. det er en selvfølge for meg og jeg har gode karakterer, så hadde kommet inn uansett om jeg ventet et par år. men er enig med deg, hadde vært deilig å være ferdig med studier.
~sjiraff~ Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Hadde jeg hatt plass og økonomi til det hadde jeg valgt to tette ) Det er ikke noe problem å være mamma og student, faktisk gir det deg ganske mye frihet i hverdagen til kortere barnehagedager osv. Kjør på )
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2007 vi har tre sov, 100 kvm og hage. hmmm, hadde jo gått:)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Hvorfor ikke begge deler på en gang? Jeg har fått alle mine tre barn som student. Studiet tar jo litt ekstra tid på den måten da, men det går det også. Fikk eldstemann når jeg var 21 år og har jobbet et halvt år før det + vært sykemeldt et halvt år så det ikke ble studier på så nå er jeg akkurat fylt 27 år, har 3 flottebarn og er straks ferdig med en 5 årig utdanning. Er veldig fornøyd med å få både i pose og sekk jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå