vipz82 Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Lurer litt på dette.. Hadde vært så godt å følt seg litt fresh til den store dagen:)
Sunniva78 har to små Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Har hørt så mye rart... Fant dette på nettet: Solarium Ingen kan si med hundre prosents sikkerhet at solarium er ufarlig for gravide, og dermed fosteret. Selv om det ikke er dokumentert, tyder undersøkelser på at intens eller lengre utsettelse for UV-stråler bør unngås ved unnfangelse og tidlig i graviditeten. Etter de første 12 ukene av graviditeten er alle organene til babyen utviklet, og dermed reduseres risikoen for fosterskader. Bruk derfor solarium med måte.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 klarer du å komme deg ned og opp av et solarium da? hihihi :-) Hvis du gjør det så er det vel ikke noe problem. Et råd fra meg; smør deg med høy faktor i ansiktet. Jeg har fått litt sånn hyperpigmentering/melasma, og det er ikke noe fint. Vi gravide er spesielt utsatt for det. Og solarium trigger det enda mer enn vanlig sol.
vipz82 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2007 Hehe, jeg skal alltids komme meg ned og opp da jeg har god tid om dagene, men tviler på at "lokket" vil gå helt ned:) Så sånn sett blir vel ikke strålene såå sterke heller:) hihi
la_mia_vittoria Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 En soltime skader nok ikke... Dekk til magen og ryggen så det ikke blir ubehagelig for den lille. Og drikk litt ekstra med vann! Høres behagelig ut med en soltime nå (litt sol og varme)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 har hørt at barnet blir overopphetet i solarium, og at strålene bør unngås. så jeg tar ikke solarium i sv.skapet. men det er meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå