Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 er 15+4 uker, å di siste 2-3 dagen har jeg kjent en dundrende smerte i hue!!! det er nesten sånn at jeg ikke kommer meg opp av senga, å når jeg er ute må jeg bruke mørke solbriller.... (til opplysning- vinter i tr.heim) har hørt at hodepina er normal å få, men hva kommer den av???
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 sliter med det samme.. men kommer å går..skikkelig spreng.. legen min mente at det kom av bekkenplagene mine i alle fall
*Super*Mamman* Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Gravide er ofte plaget av hodepine pga den økte blodmengen. Forårsaker vell et slags trykk i hodet kan jeg tenke meg...
smuppemor Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville tatt kontakt med legen.. Er jo greit å få sjekka da. Noen får migrene når de er gravide. Jeg fikk voldsom hodepine med nr en et par uker før termin...da var d svangerskapsforgiftning...med nr to og( i tillegg til kvalme og feber vel og merke), og da var d cmv infeksjon(ganske uvanlig å få når en er gravid)....ikke for å skremme, som oftest er d nok mere uskyldig, men ville ha sagt fra........
OhMyGod!!! Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 hodepine pga hormonene som durer rundt for tiden sikkert, jeg har det samme og legen sa det var ikke uvanlig å ha det i denne perioden....kjipt nok..... jeg har den et par ganger i uka, skikkelig vond! må ta en paracet når det står på som verst, for å komme meg ut av senga å på jobb om morgenen....:S men blir nok bedre snart.
Måånestråle Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har også vært plaga med dundrende hodepine i svangerskapet, og det blir gjerne verre i løpet av natta, i stedet for å bli bedre sånn som det vanligvis blir når man IKKE er gravid! Jeg tror det delvis skyldes hormoner, og delvis spente muskler hos meg. Har gått til fysiopat og fått massasje for å løse opp spente muskler i rygg, nakke, skuldre og hode, og det ser ut til å hjelpe litt. I tillegg har jeg blitt flinkere til å tøye skuldre/nakke med en gang jeg kjenner at jeg har blitt stiv. Kanskje er det været i Trondheim som gjør oss dårlige?! Jeg bor også der..
Stoltmai mamma:) Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er å veldig plaget med hodepine, det er nesten uutholdlig, jeg har migrene i tillegg, men kan ikke ta de tablettene nå når jeg er gravid, har hatt to migrene annfall etter jeg ble gravid, er 18 uker så det er jo ikke mye, men har den vanlige hodpinen hver dag, og det er slitsomt... legen min mente det kom av at allemenntillstanden min ikke er no god, mye oppkast og mye dårlig... men jeg måtte bare ta paracet, så det er godt, men vil jo ikke ta for mye heller... skal ikke være lett og være gravid...
HjerteMom Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Som flere sier her, så kan det være varierende årsaker i et svangerskap til hvorfor man får hodepine. Er selv også mye plaget med det. Er mye anspent i jobb og ellers, så da får jeg titt og ofte hodepine også. Men en årsak du selv kan passe på, er at du har nok væske i kroppen. Du trenger masse mer vann som gravid enn ellers. Så drikk og drikk
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Hodepinen kan vel ha mange forklaringer, men min hodepine kommer hvis jeg ikke har fått i meg nok drikke gjennom dagen. Er ikke alltid like flink til å drikke når jeg ikke er tørst
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Jeg er i uke 22 og i hele svangerskapet har jeg fått kraftig hodepine dersom jeg har drukket lite den dagen. Så drikk ivei, alt du kan, så kanskje du slipper plagen.
BlåklokkaVest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Jeg hadde også intens hodepine i den perioden av svangerskapet. Aldri hatt det i de to andre svangerskapene. Jeg merket at det forverret seg kraftig hvis jeg sov for lenge om morgene. Å sove lenger enn til kl 9 var drepen. Da holdt hodet på å eksplodere når jeg stod opp. (Legger meg ca 12 om kvelden). Er ikke sikkert det har noen innvirkning på deg, men det kan jo være verdt å prøve. Til trøst, så kom det seg etter hvert. Husker ikke helt når, men tror det var rundt uke 18. For sikkerhets skyld ville jeg nok ha konsultert lege eller jordmor, bare for å utelukke at det er noe galt, men som mange skriver her, så er det ikke et helt uvanlig fenomen......
Mammare Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Sjekk blodtrykket! Veldig trolig at det kommer av lavt blodtrykk. Mange gravide har det i denne fasen av svangerskapet. Jeg hadde selv plager med mye vondt i hodet. Da legen målte blodtrykket sa hun at det var ikke rart om jeg hadde vondt i hodet og evt. var sliten og svimmel så lavt blodtrykk som jeg hadde! Er ganske normalt som gravid og helt ufarlig, men en annen person ville nok gått i bakken for lengst.. Men som andre sier, det er flere muligheter og årsaker. For min del var det altså blodtrykket.
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Ser det er flere som bor i Trondheim her, jeg signerer også. Hva er det med denne byen som gir oss hodepine? Den er stort sett verst om morgenen og om kvelden, midt på dagen er den ofte fraværende, i hvert fall såpass at jeg fungerer normalt. Kan ikke planlegge for mye på kveldstid, best å ha muligheten til å hvile hodet på sofaen. Håper et kommer seg etterhvert, er 15+1 i dag.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 Ikke bare i Trondheim hodepinen er.. :-) Selv har jeg nå i 1 uke hatt konstant hodepine og siden paracet IKKE funker på meg får jeg gjort så lite. Våkner med hodepine og den forsvinner ikke..... Hos meg er det nok pga stive muskler i nakke og rygg. Har vært å fått behndling 1 gang, men er ikke blitt bedre ennå desverre :-( Kjenner det sliter veldig om dagen!
lykkeliten i magen Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 årsaker til hodepine kan jo være så mangt. Stress, lite søvn, anspent nakke osv. Dersom man er plaget av hodeverk bør man styre unna sjokolade! Fikk nettopp vite dette. Jeg har vært plaga med hodeverk, og etter at jeg kutta ned sjokoladeinntaket har også hodeverken gitt seg betraktelig:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Har ikke spist sjokolade på lenge jeg... Har vært plaget med kvalme inntil nylig så har ikke vært så mye av noe som har kommet i munnen min desverre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå