Gå til innhold

18. august


Håper vi får det til

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg fant ut i dag at jeg er gravid. Veldig tidlig enda men det vistes på graviditetstesten. ;) Jeg har termin 18. august. Noen andre i nærheten av den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en test på fredag og er gravid. Har rimelig kontroll på når unnfangelsen skjedde, så er også temmelig sikker på at det blir 18 august på meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk positiv test lørdag 8 desember, og har aldri vært så glad i mitt liv;-) Har god oversikt over syklusene mine og fant ut ved terminkalkulator at jeg også hat termin 18 august!!

 

Nette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fant ut at jeg også har termin den 18.august.

Kjenner dere noe til det? Jeg var kvalm 3-4 dager men nå har det gitt seg. Kjenner ikke noe særlig, kanskje litt øm i puppene av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulerer alle sammen!!!! Så moro:-)

 

Vi må holde følge med hverandre videre dere. Ikke sant??

Kan vi ikke fortelle litt om oss selv da?

 

Jeg er 25 år,fra Tønsberg, venter mitt 2. barn i aug.

22 aug blir min sønn 3 år også, så får prøve å føde på en annen dag enn akkurat den, hehe

Ble nå gravid på 2 pp. Ellers ble min sønn unnfanget på 1 pp.

Hadde en SA i juli (6 uke, også 1 pp), men det er livets gang.

Så nå håper jeg den sitter. Jeg er så utrolig takknemlig for at det har gått så fort alle gangene. Og veldig veldig glad, ikke minst.

 

Så nå er det bare å tenke positivt og unngå de ekle tankene. Nyt spira dere har i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Testet også positivt 8 desember, med samme termindato som dere :)

 

Er 25 år, fra Mo i Rana, og venter også mitt andre barn, min sønn fra før ble født 3 august 2006.

Ble gravid 2 pp, er bare glad jeg har sluppet å plages...

Ellers er jeg faglærer i musikk, bor på landet og trives godt for tiden :)

 

Men både håper og tror dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! også termin den 18 august! har to flotte gutter fra før av. Bor i mo i rana. Er Veldig kvalm denne gangen, noe jeg aldri var med mine to første! Er 31 år og hjemmeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi..gikk litt fort i stad når jeg skrev her inne. skulle bare skynde meg å skrive at jeg skal ha barn!!!!!!!

 

Jeg er 28 år, gift og har en datter på 3 år:)

Vi har brukt litt tid på å bli gravid denne gangen ( forrige gang på 1 forsøk!) så vi er veeeeeldig glade nå.

Jeg jobber med barn, så jeg er veldig spent på om jeg klarer å jobbe der hele svangerskapet...! allerede er jeg super trøtt hele tiden, å en anelse kvalm..puppene strutter og magen romler...!

 

Håper alle har det bra med den lille spiren i magen:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann

 

Etter to positive tester på Tirsdag er jeg altså gravid :) Kom som en overraskelse da dette overhodet ikke var planlagt ( og jeg som MÅ planlegge ALT - hehe)... Nå har det sunket inn, og jeg har begynt å glede med.. Selv om en del av meg forsatt tror den drømmer.. Og ja, min termin er vist 18.08.08.. Legen nå den 20, litt tidlig men.. Nå er jeg så bekymret, vi vite at alt er bra.. Etter å ha surfet lit rundt på nettet har jeg blitt så redd for å spontanabortere.. Håper de første 12 ukene gr bra! Ett lite hjertesukk fra meg der :) Er vel ikke bare meg som går rundt å bekymrer meg litt vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to tester på onsdag er jeg også sikker i min sak.. Litt skremmende, men det var jo planlagt da! Tenker på det hele tiden og er engstelig for at ting kan gå galt. Har ikke time hos legen før etter nyttår, men regner med at terminen blir rundt 18. august en gang.

29 år og første gang. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra den aller aller første dagen du oppdager at du er gravid, vil bekymringene alltid være der. Hver dag. Det er jo barnet ditt!! Ingen ting skal skje med det!! Så helt naturlig. Det er et naturlig morsinstinkt tror jeg:-)

 

Men så moro at vi er så mange som har termin samtidig da:-)

 

Ingen store symptomer her enda gitt.

Trøtt og litt svimmel. Det er vel det.

Startet i ny jobb (vikar) på torsd, i en barnehage!!! Så kan si jeg får kjørt meg om dagen ja. De vet jo ingen ting da. Vet ikke når jeg bør si det heller jeg. Er jo bare vikar. Fram til febr. foreløpig.

Håper bare jeg holder meg frisk, så jeg får opparbeidet meg sv.skaps penger.

 

Dere andre noen symptomer? Sikkert mye luft i magen, haha!!!

Husker sist jeg var gravid, jeg gjorde ikke annet i søvne enn å ligge å prompe *rødme*. Sambo hører meg aldri gjøre det ellers, så var sinnsykt pinlig, *fnis*

 

Ha en fin kveld dere:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt, merkelig hvordan morsinstinktet slår inn med en gang :) VIl jo bare at alt skal gå bra nå, det lille nurket i magen.... Også vil man jo fortelle til alle, tørre å være GLAD! MIn kjære tørr ikke fortelle til noen før etter ultralyden han, men jeg har nå fortalt mor og to gode venninner, far blir å fortelle på juleaften :))

Bor i England, så lurer på hvordan det blir med ultraly og sånt, bare hjemme i jula, skal til legen 20.. hmmm.. Ingen som bor i England vel?

 

Ikke så mye symptomer nei, håper de kommer, det er jo en slags bekreftelse :)) Bare trøtt som fy, litt mensmurringer enda..

 

Hehe, gravid å jobbe i barnehage, kaller jeg dobbel dose om ikke trippel :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg si deg.

I tillegg jobber jeg litt på den gemle jobben min (er permitert). Og der er det MASSE tunge esker. Står og går hele dagen. DET er slitsomt det. Puhh...men jeg holder ut:-)

 

England ja..hmm...skjenner du ingen der nede som kan hjelpe deg da? Blir du der lenge eller? Studie? Hva? Hehe..

Spennende da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 august.. holder det til å bli med i klubben?? :)

 

fikk vite det i dag 20 desember.. ikke planlagt, men hva med å gjøre det beste ut av det... veldig ferskt enda så godt å ha internett sier jeg bare... jeg er 24 år fra Lillehammer å dette blir da min første... uff rart å skrive dette... trudde ikke det kom til å skje på en stund...:)

 

er det lurt å begynne å smøre magen med en gang dere som har erfaring:)

hilsen meg som plutselig ble så liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shiwa. Det skal nok gå fint:-)

De fleste av oss får sikkert en annen termin etterhvert uansett.

 

Når du merker magen vokser kan du sikkert begynne å vurdere å smøre. Jeg smurte mest de siste tre månedene. Sv.skaps olje fra helsekost. Fikk ingen strekkmerker. Men tror samtidig at du får det om det er ment. Men har ingenting å tape på å smøre da;-)

Anbefaler deg de siste 2 månedene å smøre mellomkjøttet (eller hva det heter) Det området mellom rompa og tissen. Det kan forhindre at du revner. Jeg revnet ikke:-)

Ingen ting å grue seg til. Bare prøv å slappe av og ikke les ALT for mye. Det gjorde jeg. Jeg mistet melka fordi jeg stresset mer enn jeg burde. Merket det ikke der og da, men var så alt for godt forbredt, hehe...

 

Lykke til

OG GOD JUL ALLE SAMMEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! lenge siden jeg har vært inne, hjem til jul er ikke bare å slappe av :)

 

Nei, det er kun meg og min kjære i England.. Men jeg tenker det må jeg tåle, da han flytter til Norge med meg om 2 år.. Kommer til å komme hjem en mnd før, i bli en mnd etter.. Er jo godt å had det trygge og det kjente rundt seg når ting skjer! Så jeg studere og jobber.. lurer på hvordan detta skal gå - hehe..

 

Men litt bekymra for tiden jeg da.. Ikke så mye symptomer, bare grisetrøtt og mensmurringer.. Skulle lissom ønske jeg hadde såre pupper og kvalm.. Kan ikke komme meg til UL fort nok!! Lyst til å ta en trst til, se hvor sterk streken blir ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år gammel fra sørlandet og venter mitt barn nr 2 rundt den 18.8.08..

Har fra før en sønn på 3 år som er født prematur (7 uker før termin) og er defror veldig nyskjerrig på om det samme vil skje denne gangen.. Men håper at denne kan holde seg inne litt lenger ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! i dag ble endelig gravid testen positiv:)) venter mitt 3 bran rundt 22 august. det var planlagt, men likevell... e jeg litt skjelven, trodde ikke det skulle gå på første forsøk denne gangen også:)) åååå kjempe kjekt!! å skummelt å spennende. uff... d har nok ikke gått helt opp for meg enda, har ei på 8 år en på 2,5 år.. men en ting jeg lurer på. sist jeg var gravid fant jeg en side med alle datoer der hvor jeg såg hva som utviklet seg når... tror det var på doktoronline... men finner ikke noe slikt no... også lurer jeg på hvor langt er jeg på vei.. va sier jeg til fam. 6 uker+4 dager el fire uker... hva gjør dere? uff.. dettte høres sikkert rart ut.. e litt gira i hode siden jeg akkurat tøk testen og den var positiv etter tre negative tester.. håper på forståelse for dette:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...