Gå til innhold

Når må dere begynne med mammaklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun 8 uker på vei, men kvalmen gjør at jeg må spise hele tiden for å holde den i sjakk. Noe som resulterer i at alle olabuksene mine er blitt traange i livet. Syns det er litt tidlig å kjøpe mammabukser allerede. Må vel høre om noen venninner har en buske jeg kan låne i en str større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann begynte jeg å bruke mammabukser rundt uke 18. Nå med nummer to måtte jeg begynne i uke 12- magen kom veldig fort!! Det er så forskjellig, bruk det som er komfortabelt for deg:)

Skrevet

begynte rundt uke 11 -12 denne gangen....

Skrevet

kjøpte vel min første mammabukse rundt uke 16, men begynte vel med bukser med strikk i livet lenge før.. det ble ikke trangt, men litt ubehagelig..

Skrevet

Olabuksene mine ble for trange i uke 8... Jeg er tynn, så jeg merket magen så og si med en gang. Gikk i joggebukser en stund, men de ble for trange rundt uke 16... Siden har det vært deilige, stretchy mammabukser ;) Er 21 uker nå.

Skrevet

tror buksene kommer rundt uke 14-15..

begynner og merkes at dongeri og bukser generelt med knapp er trangere om livet..

er i uke 11 nå,så kan hende det blir litt før også

Skrevet

midt i uke 16 tok jeg på meg min første mammabukse gitt, å FOR en befrielse!!! gud så deilige de er å gå i *ler* magen kom først den uka, så har ikke vært no behov før den tid. ei uke siden nå:)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Å, det var tidlig ja...fikk fort mage, så måtte begynne med mammabukser ei god stund før jeg var 12 uker på vei.

Skrevet

Jeg har vurdert det (9 uker i morgen), men det holder foreløpig såvidt med de gamle. Håper å drøye kjøpe av mammabukse til romjula/over nyttår, men tror det er et tynt håp...

Hadde gått ned litt siden jeg kjøpte de buksene jeg har, så de var romslige i livet fra før, men kastet beltet i forrige uke. (Og de buksene jeg kjøpte noen dager før jeg ble gravid rakk jeg ikke legge opp før de sluttet å passe..) Foreløpig er det litt kronglete med strikk siden de ikke sitter oppe med bare strikk mens jeg går, men jeg vil helst ha strikk når jeg sitter... Så enn så lenge åpner jeg knappen diskret når jeg skal sitte lenge, så får det bli mer strikk etter hvert.

De fleste kjørtene funker fortsatt som bare det, da, heldigvis.

Skrevet

skjørtene skulle det være

Skrevet

Hm, må vel kjøpe noen nye olabukser som er litt stretch i. De jeg har er type pinetrange og med knapper.. Noen som har noen forslag? Er vanligvis veldig opptatt av kule olabukser, men gidder ikke legge 1500- 2000kr i bukser jeg kun får brukt en periode.

Skrevet

jeg liker ikke mamma klær!Brukte ikke det sist og prøver å unngå det denne gangen også.er veldig glad for at vi har gina tricot her i ålesund.Kan jeg kjøpe meg klær der som går an å bruke for gravide:)

Skrevet

Med førstemann begynte jeg i uke 21 og denne gangen kjøpte jeg i uke 11-12 tror jeg. Ingen poeng i å ha det ubehagelig - kjøper stadig vekk ny bukse slik at jeg ikke trenger å gå i for store bukser heller.

Skrevet

brukte aldri mammaklær=)

Skrevet

måtte kjøpe ei mammabukse forrige lørdag, var da 27 uker på vei.

Skrevet

Med Elias brukte jeg aldri mamma bukse egentlig. Kjøpte et par i første trimester og brukte dem et par ganger da. Magen var så liten, mnen begynt å vokse så buksene gikk over magen og det var vondt. Men så brukte jeg en vanlig bukse resten. Den var lav i livet og med stretch.Siste uka kjøpte jeg et nr større pag bekkenet. Måtte ha et par lengre gensere så jeg ikke viste hele magen da, men kjøpte vanlige klær som var lange (heldigvis på mote da så lett å få tak i) i et nr større med god stretch.

Skrevet

Jeg har jeans som er trange, men lave i livet til vanlig, disse kan jeg fortsatt bruke, er nå uke 22. har kjøpt meg en sort mamma bukse til litt finere, og to skjørt og mange mamma-strømpebukser og leggingser, så skjørtene kan brukes ganske ofte!

Skrevet

Jeg bruker ikke mammabukser, men har noen gensere som er litt lengre enn vanlig. Er 34-35 uker på vei =)

Skrevet

Jeg begynnte i uke 9/10 husker ikke helt. Da passet ingen av mine klær......

Skrevet

Sist investerte jeg i en billig mamma-bukse (sort) fra HM rundt 5-6mnd. Ellers brukte jeg mine egne dongeribukser gjennomhele svangerskapet. Supplerte med noen litt lange "basics" som long-sleeves og t-skjorter som kunne brukes under mine egne klær (HM). Denne gangen ser det ut til at magen kommer mye tidligere, så regner med å måtte investere litt mer i kvalitet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...