bodøjente Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jenta mi på snart 8 mnd er et mareritt om natten for tiden... I en mnd nå har hun vært urolig pga tenner, forkjølelse og ørebetennelse. Hun har da ofte blitt tatt opp for å få trøst, og fått sitte på fanget og sove. Nå er hun frisk, men har fått en uvane... Skal opp på fanget og sove... På kveldene går det greit, lar henne skrike og går inn til henne hvert 3 min. Sovner i løpet av en halv time... Men på natta går ikke dette. Skriker og skriker. Klarte ikke gjennomføre natten, så hun havnet i senga mi og sov så godt.... Noen gode tips?
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Det er mulig du bør øke intervallene mellom hver gang du går inn til henne (også på kvelden). Når du holder på med en slik gråte-kur er det veldig viktig at du gjennomfører den også. Gir du opp underveis KAN problemet bli forsterket. Kan du evt alliere deg med pappaen? Hva gjør du når du er inne hos henne og hvor lenge? Hvor lang tid tok det/tar det før du gir opp om natten? Her spiller din motivasjon en stor rolle.
bodøjente Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2007 Venter mellom 3 og 5 min før jeg går inn til henne. Gir henne smokken, roer henne og stryker over hode noen ganger før jeg går ut. Virker som det er lettere på kvelden, både for at hun da er mer trøtt og at jeg går ut av rommet. På natta ligger jeg jo i senga i samme rom... Jeg har sagt at jeg tar dette alene, så får pappa sove, han har så mye å gjøre på jobb. Han ligger på gjesterommet... Jeg kan jo tross alt ta det med ro på dagen. I natt ga jeg opp etter 4-5 timer...
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Skjønner :-) Mitt første råd til deg nå blir da å legge babyen på eget rom (bytte plass med pappaen?) for hun vil antagelig våkne oftere og lettere av at dere deler rom og seng og ikke roe seg fordi du ligger ved siden av. Kan det være en ide`? Du sier jo selv at det fungerer bedre på kvelden.
bodøjente Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 Takk for tips! Verdt et forsøk! Skal teste det i kveld!
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Ja og så må du antagelig kjøre en gråtekur i tillegg, men jeg tipper det vil gå mye bedre når hun ligger alene. Du får stålsette deg for et par søvnløse netter....:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå