Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Helt fra starten av har jeg bare vært opp 1, max 2 ganger i løpet av natten og ammet. (har kun fullammet) I det siste har ammingen på nattestid blitt hyppigere og hyppigere, og nettene har blitt veldig kavete:( Jeg tenkte det kanskje kunne være på tide å introdusere grøt, 4,5 mnd. Nå har vi gitt grøt i 1 uke og det går kjempebra, men oppvåkningene p nattestid har ikke endret seg. Våkner etter 2-3 timer og holder det gående i 2-3 timer. Lys våken og superblid. Ler og smiler og er skikkelig fornøyd. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få snudd dette. Andre som har opplevd det slik? Mottar råd og tips med stor takk!!!
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Er nok helt vanlig. Vi hadde det slik også... Det gikk heldigvis over etter noen uker. Vi hadde perioder der han våknet hver annen time hele natten, man blir skikkelig sliten av sånt!! Men det eneste som hjalp var å smøre seg med tålmodighet, og la ungen ligge i sengen sin med lyset av å pludre/sutre litt. Jeg var til tider irritert over at folk hadde sagt til meg at da jeg begynte med grøt ville småtten sove natten gjennom, for slik var det overhodet ikke... Nå er han snart 8 mnd, får 3 faste måltid, og våkner fremdeles 1-2 ganger i løpet av natten for pupp... Lykke til :-)
oblix Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Gutten min sov godt om natten frem til han ble 3 mnd( er nå 4,5 mnd). Da våknet han hver time fram til han skulle ha mat, noen ganger sovnet han med en gang, mens andre ganger måtte jeg gi smokk 100 ganger før han sovnet. Han var ikke sulten, bare våken og survete. Han er fortsatt sånn, vet ikke hva vi skal gjøre her. Er så sliten og trøtt av dette. Du er ikke alene.
heldigec Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Så lenge han ikke gråter kan du bare la han ligge og skravle for seg selv. Ligger han på eget rom? Hvis ikke, kan dette være tiden å flytte....putt sov-i-ro i ørene hvis du ikke klarer å høre på det. Men pass på at du hører hvis han skriker. Han gir seg nok hvis han ikke får noe oppmerksomhet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå