Gå til innhold

uendret sf-mål fra uke 32 til uke 34. grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i uke 32, da målte hun sf til 31 cm... var hos legen nå i uke 34, hun målte også sf til 31 cm. noe som vil si at jeg ikke har vokst noe! ingen grunn til bekymring sier legen, for jeg følger jo kurven... lettere sagt enn gjort!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol på det som blir sagt av fagfolkene rundt deg. De ville garantert ha varslet fra om noe var galt.

Relax , Take It Easy :-)

Skrevet

Man kan måle litt forskjellig også i og med at det er gjort i ditt tilfelle av jordmor og lege. Dessuten kan babyen vokse litt i rykk og napp. Jeg sto også litt stille rundt de ukene du er i nå, og ble henvist til vekstkontroll på sykehuset. Men alt var helt fint da. Hvis du går å bekymrer deg veldig ville jeg spurt om å få en slik vekstkontroll.

Skrevet

Kanskje babyen har snudd seg slik at målet ble mindre enn ellers? Min lå plutselig med ryggen inn mot min rygg, så den babyen som jordmor trodde var liten, viste seg på ultralyd å være større enn gjennomsnittet... Ble du satt opp på ny kontroll litt kjapt for å sjekke veksten? Hvis ikke kan du jo be om å komme inn til jordmor og få målt en gang til f.eks om en ukes tid?

Skrevet

Var i akkurat samme situasjon som deg, bare at mitt mål var enda lavere. Lå vel på omtrent 28, tror jeg. Ingen vekst fra uke 32 til 34. (Lå lavt i uke 28 også.) Ble sendt på en kontroll på føden, der alt var ok. Babyen min er normalt stor, ca 3500g ved termin mente legen. Hun lå langt nedi bekkenet og jeg bærer henne også veldig langt inn, på mine 173 cm. Det kunne være grunnen til mitt lave SFmål.

Du har i tillegg blitt målt av to forskjellige fagpersoner, og det i seg selv kan gi forskjellige mål. Min lege måler alltid litt kortere enn JM, av en eller annen grunn.

Tror du kan ta det helt med ro, for da ligger du ihvertfall godt innenfor normalkurven, med dine 31 cm:)

Men selvfølgelig, hvis du er engstelig ang dette: Ta kontakt med føden/JM og be om en sjekk. Ikke noe godt å være bekymret.

Lykke til videre:)

Skrevet

skal til jordmor om 2 uker, får se om jeg klarer å holde meg til da! er ganske sikker på at babyen lå likt ved begge målinger også. legen reagerte ikke i det hele tatt, men lege og jordmor har jo to totalt forskjellige kurver, så kommer sikkert an på hvem som måler da... skal visst ikke være enkelt dette!:)

Skrevet

Heisann! Jeg var hos legen i går og jeg hadde også uendret sf mål, men det var over 3 uker. Han også mente at det var ingen grunn til bekymring, men jeg sitter også her veldig så bekymret selvfølgelig. Men det er jo bare til å stole på dem, de er jo fagfolk og tror ikke de vil risikert noe dersom de var usikre..prøver å trøste meg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...