Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg lurer på hva slags temperatur dere har på soverommet til de små. Her har vi som regel vinduet til Mia oppe på natten og ovnen alltid av, det er da for tiden alt fra 18-21 grader der inne. Blir det kaldere enn 18 lukker jeg vinduet. Men nå lurer jeg på om det kanskje er litt kaldt? Hun har dyne over seg, og pysj på. Bør jeg lukke vinduet og/eller sette på ovnen? Skulle de bare ha det så kaldt da de var nyfødte? Hun er jo kaldt på hendene på morgenen, uff...kanskje vi har hatt det litt vel kaldt? (Leste at andre har på ovnen, og da ble jeg jo bekymret som den hønemamma'n jeg er...)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Her så har jeg ventilene på vinduet til Camilla åpne. Har ovn med termostat så den har jeg satt på ca 19 grader. Som regel er det ca 21 grader inne på rommet hennes. Vi skrudde av ovnen inne hos henne en liten periode, men da ble hun forkjølet, så her så fungerer det best med en temp på rundt 21 grader :-)
Rødtopp75 og to små Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Vi har det som dere, ingen ovn og vinduet oppe og temperatur som oftest mellom 18 og 21 grader. Jeg synes det er passe og liker det heller mindre når det er 21 enn 18 grader faktisk. Jeg synes det da blir tettere og mindre behagelig luft å sove i (innbiller jeg meg). Vi har også vært borte på besøk og sovet på soverom med 14-16 grader og Josefine sov like godt, selv om hun nok var ekstra kald på hendene og føttene om morgenen. Jeg tenker at vi liker jo heller ikke å ha det altfor varmt på soverommet og de små har jo nattdrakt i tillegg (selv om de nok sparker av seg dyna lettere enn vi gjør, da) så for meg synes det akkurat passe og ville ikke ha lukket vinduet eller satt på ovnen. Vi lukker bare vinduet hvis det blåser veldig kraftig for da synes jeg det trekker litt vel mye og i tillegg bråker det sånn da at jeg er redd hun skal våkne av bråket fra vinden.
Två små trollungar Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vi har ca 18-20 grader på rommet til Amanda og det fungerer veldig fint. Hun sover bra og er passe varm når hun våkner. Du må nok bare prøve deg frem hva som fungerer for dere. Jeg har hørt at man sover bedre når det er litt kjølig i rommet, og det stemmer i hvert fall på meg. Men det er sikkert veldig individuelt.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Hei, Her har vi også vinduet igjen. Har temperatur rundt 18 grader inne hos henne. Hun trives med det og sover godt i det. Er heller ikke kald om morgenen. Dyna er hun faktisk veldig glad i og sparker den ikke av. Men så har hun stor babydyne som er litt tyngre da. Den holder henne god og varm og hun stortrives. Nå har vel ikke Mia vært mer eller mindre så veldig mye syk har hun det? Hvis hun er i fin form så er det vel bare å ha vindu åpent. Ville heller lukket det om det blir for kaldt ute. Husker at vi måtte ha vindu oppe i sommer da det var så varmt. Da var jeg mer bekymra for veps osv og at det var for varmt. Det føles som en evighet siden... he he
Millapril Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Vi bruker jo samme rom til soving og stelling, så det kan ikke bli veldig kaldt der. Men 21-22 grader pleier vi å ha. De sover jo godt hvis det er litt kjølig også, så det går sikkert bra med store lille Mia.
Solstråle72 Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Vi har mellom 17 og 20 grader på soverommet. Har ingen ovn på rommet, ikke enda ihvertfall. Kanskje vi setter en opp viss det blir en skikkelig kald vinter. Vi har vinduet igjen på natta. Vinduet pleier jeg ha stående åpent om dagen, så lukker vi det når Tobias legger seg!
Tussi og Maja Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Synes jeg husker å ha lest at ideell temperatur er mellom 16-20 grader. Og at de bør ha frisk luft. Men de er vel like individuelle som oss, så det er vel ulikt hva de sover best i. Vi har vinduet til Maja åpent om natta. Men hun har på seg pysj, ligger i pose (tynn), og har dyne over seg. Vi har i tillegg kjøpt klyper som gjør at hun ikke klarer å sparke av seg dyna. Så hun er som regel passe varm når hun våkner om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå