Gå til innhold

Den evinnerlige epidural-diskusjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt her inne, og ser at vi jenter aldri blir ferdig med å diskutere dette med bruk av epidural. Hvem har det vondest, hvem har høyest smerteterskel osv.

Jeg har selv født to barn, på to vidt forskjellige måter. Den første var en langdryg, men normal fødsel, den andre tok 2,5 timer. Begge ganger uten epidural, men med god hjelp fra lystgassmaska.

Jeg må si at; og vet at de fleste jordmødre støtter meg her, det var i den andre, raske fødselen jeg hadde trengt epidural, men da rakk jeg det selvfølgelig ikke :). Smertene kan ikke sammenlignes med fødsel nr 1. Var MYE sterkere. Dessuten er det jo en fare for at man forlenger lange fødsler ytterligere ved bruk av epidural.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forrige fødsel for sju år siden, brukte jeg lystgass... Fødselen tok 14-15 timer alt i alt. Har tenkt en del på epidural nå fordi jeg gruer meg veldig da jeg faktisk vet nå hva jeg går til... Men føler det som et nederlag å bestemme meg for epidural... Synes dette er kjempe vanskelig. Ønsker å føde uten, men hvis jeg skulle ønske epidural... sukk, nei synes dette er vanskelig jeg...

Skrevet

fra første ri til ungen var ute tok det 65 timer, hadde ingenting for smertene, kun 3 sug av lystgass, men føltes så jeg ble gasset ihjel;) ikke epidural, var jo vondt selvsagt, kan ikke si jeg har verdens største smerte terskel heller, men klarer det fint uten igjen, i tillegg var jeg i kjempe form hele veien også etterfødsel;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...