Gå til innhold

Innsovningstabletter - resptfritt i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter skikkelig med å sove.. Kan ligge våken hele natten, på tross at mini sover som en engel.. Jeg er ikke engstelig eller noe, bare ligger å kribler i hele kroppen og føler jeg ligger en 1/2 meter over madrassen min..

Ikke noe spesielt som plager meg, foruten av at jeg blir veldig stresset av å ikke få sove.. Hadde for en uke siden en periode hvor jeg max sov 2 timer 4 netter i trekk.. Jeg fikk da noen insovningstabletter av legen, som jeg brukte 2 netter og følte meg virkelig super etter det. (Mannen min ga flaske på natten).

Legen min er dog super restreksiv på alt av piller, så jeg lurer på om dette f.eks. finnes reseptfritt i Sverige eller Danmark. (Vet de selger det uten resept i Spania). NOEN SOM HVET?

Har forsøkt alt av kamillete, varm melk, ikke sukker og koffein i løpet av dagen, ikke sove på dagtid selv om jeg så vidt kan stå på benene.

NOEN ANDRE GODE TIPS?

På forhånd 1000 TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være moraliserende men ja, det finnes sikkert å få kjøpt i utlandet men husk at det er en grunn til at de er på resept!!!!!!!!!! Synes heller at du skal gå tilbake til legen din og snakke med han, og evt bytte lege om du føler du ikke får nok hjelp.. Man kan bli veldig desperat av å ikke få sove men det aller beste for kroppen er jo at du klarer det selv!! Men, selvsagt kan tabletter være til hjelp - dog under veiledning fra lege og i en kort periode!!!!!

Skrevet

Jeg vet heller ikke om andre land har reseptfrie innsovningstbl. Sliter med det samme som deg, bare at jeg har fått en solid pakke med tbl. Apodorm. Tar bare 1/2 tbl i nøden og de hjelper meg veldig. Hvis jeg ikke får sove på natten føler jeg det blir kriseog jeg blir riktig deprimert.. Mannen min er jo selvfølgelig i jobb og da kan jeg jo ikke sove på dagtid da den lille (4mnd) krever meg. Jeg spurte om jeg ventet 12 timer etter å ha tatt tbl om jeg da kunne amme og legen som selv har 5 barn, svarte; så lenge? Ja det er fint...

Helsestasjonspsykologen sa til meg på barselgruppe at man blir ikke gal av å ikke sove...

Men det er jo en viss risiko med tilvenning av sovetbl og det er jo det legen din er redd for. Hva med å gå til en annen lege? På en privat klinikk eller noe? Har du prøvd noe som heter valeria natt eller noe? Selges på apoteket. Du må kanskje være litt forsiktig med amming på lik linje med sovetbl. KAnskje helsekosten har noe?

Lykke til... Vet akkurat hvordan du har det. Om ikke du sover så sover babyen...

Skrevet

Hei og takk for svar anonym!

Har ikke bruk for noe moraliserende akkurat nå, da jeg selv har ganske høy moral hva sånt gjelder.. Tar knapt paracet eller noen andre ting..

Noen som kan hjelpe?

HI

Skrevet

Vet ikke ang reseptfritt, men de sterkeste Valerina-tablettene (er to styrker) som man får på resept på apoteket hjalp meg mye før jeg ble gravid i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...