Gå til innhold

Jeg er gravid og SØVNLØS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen andre opplevd å miste søvnen under graviditeten ?

De siste ti dagene har jeg bare sovet to-tre timer hver natt. (muligens mer uten at jeg ha registrert det;-)

Det er vanskelig å finne god stilling, og bekkenet gjør vondt, men ellers er jeg ganske sorgløs, så det er ikke det at jeg ligger og grubler over ting......:-)

Det er bare umulig å finne søvnen, og når jeg først sovner, våkner jeg etter noen timer av at jeg må tisse. Da får jeg ikke sove igjen før etter at mannen har stått opp kl. 6. Da sover jeg til jenta står opp ca. 7.30.

Hvor lenge skal dette pågå ???!

Andre som er søvnløse og vil fortelle meg at dette ikke skal vare graviditeten ut ? :-)))

Et lite hjertesukk....................:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Jeg hadde det likt som deg siste halvdel av graviditet nr 2. Lå bare og vred meg om nettene, og uansett hvor trøtt jeg måtte være så fikk jeg ikke sove mer enn en liten halvtime nå og da. 2-3 timer i døgnet høres kjent ut... Det er faktisk ganske mye stress for kroppen å ha det slik, jeg fikk auramigreneanfall (synsforstyrrelser) hver dag, flere ganger om dagen, i et par uker. Da gikk jeg til legen, som sykemeldte meg 50% ut resten av svangerskapet. Hjalp utrolig, faktisk! Da kunne jeg hvile litt på dagtid også hvis jeg var trøtt, og selv om jeg ikke fikk tilbake nattesøvnen, så ble i hvert fall totalsøvnen per dag mye mer levelig.

Har sånn sett ikke fått tilbake nattesøvnen etter fødsel heller, men det har andre årsaker nå. ;o)

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg har hatt det sånn i begge mine svangerskap, men det har ikke kommet før rundt uke 20. Og blitt verre og verre utover i svangerskapene. Å du så sinna jeg har vært på gubben som har lagt der og purket og sovet! Egoismen lenge leve har jeg ofte tenkt, når jeg hadde mest lyst til å riste liv i han når jeg ikke fikk sove. Klarte å holde meg i tømmene da, men det holdt hardt, hehe.

Jordmor sa at det var noen som hadde det sånn, men at jeg måtte prøve å få sove når som helst på døgnet, når jeg kunne. Jeg var sykemeldt, så hadde jo mulighet til å legge meg nedpå.

Det som hjalp meg, var å ligge og høre på lydbok, sovna gjerne med lydbok på øret, eller så fikk jeg slappet godt av, uten å stresse med å måtte få sove.

Nå ble det ikke en fortelling om at det ikke varer hele svangerskapet, men det trenger jo ikke det for deg ;-)

Skjønner hjertesukket ditt godt, håper du får til å sove bedre snart

Juleklem

Skrevet

Jeg var sånn i fra uke 10-12 med begge to, og det varte dessverre ut svangerskapet. Var sykemeldt nesten hele tiden pga dette, var jo rimelig utslitt. Føler med deg, trøsta er at det går over når ungen er ute. Hvis man er så heldig at man får en baby som sover litt vel og merke. Det gjorde ikke mine nemlig.... ;o)

Lykke til videre! :o)

Skrevet

Kanskje det er kroppen sin måte å forberede oss på at vi får søvnløse barn? For begge mine var nemlig sånne som ikke sov heller, JoSoMamsen. ;o)

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter:-)

Jeg er i uke 23 nå, og syns det er vel tidlig å miste søvnen. Jeg husker fra forrige gang at det ble vanskelig å sove etterhvert som jeg ble større og tyngre, men er jo ikke så stor enda. Jeg kan til og med sove på magen enda, hehe;-)

Fru Gyldenkron, jeg har og tenkt tanken om at kroppen forbereder seg til mange og lange måneder uten søvn, og hvis det blir som forrige gang kan jeg virkelig trenge det:-)))

Jeg har forøvrig en illusjon om at kommende lille jente blir ei sovedukke. Den illusjonen kommer av min teori om at visse ting bør jevne seg ut over tid, men innser jo at jeg antagelig må komme til å få mange barn før linjen evt. blir vannrett, hihi:-))

Takk igjen for " søvnløst fellesskap", det er nå uansett fint å høre at andre har eller har hatt det på samme måte;-)

Klem!!

Skrevet

Jeg hadde en illusjon om at man får ikke to kolikkbarn. Og at den siste kom til å være sååååå mye bedre til å sove enn første. Så feil kan man ta! To kolikkunger, to unger som ikke sov rundt før de var halvannet år (første sov ikke rundt før hun var 3), ja da frister det ikke for gjentagelse... To er nok i denne heimen, hehe.

Lykke til videre i svangerskapet :-)

Skrevet

To kolikkunger her også! Andre gangen var vi i alle fall forberedt. ;o) Men der den første snaut nok sov de første 3 mnd, så var nummer 2 et sovedyr på dagtid. HI, krysser fingre for at du også får et sovedyr. :o)

Skrevet

Jeg var sånn fra mai til september da gutten min kom i september. Så fra uke 24 kanskje da og ut svangeskapet. Men da hadde jeg ganske stor mage på min ellers lille kropp..

Eneste tipset jeg har er: sørg for å få nok hvile resten av døgnet! Og det går over når ungen er ute!:)

Skrevet

Fy, så urettferdig!!!

Hehe, men du vet det sies at søvnløse barn er særs smarte barn...? Støtt deg til det, du :-)

Vår lille tulle på 3,5 har enda ikke sluttet å våkne på natten - gjett om vi er LEI !

To kolikkbarn, da, det var myyyyye.....:-) Da har du virkelig hatt din dose, ja.

Men to er et fint tall, så nå kan du kanskje hvile deg..? :-))

Skrevet

AlmaAta: JEG HAR BESTILT ET SOVEDYR !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...