Edelweis Skrevet 4. desember 2007 #26 Skrevet 4. desember 2007 jeg ser ikke noe galt i måten HI legger ut denne tråden da men. synes heller du provoserer bare for å gjøre det. jordmødre kan vel helt klart få informasjon om slike ting vel. bare teit av deg å være så kritisk! men deg om d.. det er bedre med et slikt belte, komfortabelt og sikkrere!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #27 Skrevet 4. desember 2007 Ja olinebrumm og knøtte deat var ikke noe kjekk opplevelsen,for han kom ganske fort inn i oss og jeg kjente det i magen til tross for at jeg hadde belte. Tenk om det hadde fått dratt seg opp,som jeg kjente at det ville,hva da? Nei,trenger ikke tenke på det,hadde og kommer til å bruke det hele svangerskapet nå også.
rikedaspike Skrevet 4. desember 2007 #28 Skrevet 4. desember 2007 Kjøpes på for eks. barnas hus. Koster mellom 300 og 500 kr. ! Lønner seg!!
2måsøte Skrevet 4. desember 2007 #29 Skrevet 4. desember 2007 Fy fader for ei megge du er, Trulte, m spire!!!! Her forteller folk om sine gode erfaringer med beltet, så rakker du bare ned på de fordi Trygg Trafikk ikke anbefaler det!! Snakk om arrogant holdning da!!! Klart en jordmor kan inneha kvalifikasjoner på hva som er årsaker til at ting går bra eller ikke, ved en ultralydundersøkelse kan hun se hvor trykket har vært størst (blodutredelser osv). Jeg har selv brukt beltet, og det var på anbefaling fra jordmor på første kontroll. Hun har nemling vært der selv, og brukt det. Og hun ser hva som kan skje om ting går galt! At noe er riktig for en person, trenger ikke være riktig for en annen, så man skal ikke være bastant i sine innlegg, men du provoserer meg noe hinsides!!! At den som startet tråden har sin fulle rett til å anbefale produktet;ja, men at du skal komme å være så kristisk gjennom hele tråden er direkte usmakelig!! Klart du skal få gi uttrykk for dine meninger, men ærlig talt!!! Takk for i dag...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 4. desember 2007 #30 Skrevet 4. desember 2007 Tar til meg den, jeg var sikkert i overkant engasjert i denne tråden.. Men jeg blir litt fortvilet når flok blir villedet med faktaopplysninger som viser seg å være egne erfaringer... Da bidrar jo folk til at det blir forvirring om hva som er tilfellet og ikke, også stoler noen på andre her inne, også spiser de kasnkje noe de ikke skulle ha spist, også ender det med at de sitter og er bekymret og redde. Eller at de tar tabletter noen anbefaler, også i neste tråd sier noen at det ikke er å anbefale... Det er det som er poenget mitt her.... Var ikke vondt ment eller meningen å henge ut noen heller, jeg ble bare i overkant engasjert!
2måsøte Skrevet 4. desember 2007 #31 Skrevet 4. desember 2007 Jepp, tror de fleste her ble i overkant engasjerte, men vi engasjerer oss jo på vegne av barnet vi bærer.... Skjønner godt poenget ditt med den diffuse grensen mange opererer med (egne erfaringer/fakta). Her er det viktig at om man er usikker eller tviler på noe, at man tar kontakt med lege/jordmor/annet fagpersonell. Det eneste vi kan gjøre her, er å gi velmente råd (som i denne tråden). Men for all del, jeg er tilhenger av diskusjoner og det å dele erfaringer!! Og ja, jeg kan også fint gå over grensen i mitt engasjement!!! Sov godt alle sammen!!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 4. desember 2007 #32 Skrevet 4. desember 2007 Jeg synes du går over grensen når du kaller med ei megge.... Jeg har på ingen måte diskutert noe annet en saken og jeg har ikke gått til personangrep på noen og kallt noen stygge ting! Det burde de fleste holde seg for gode til! Selv om vi er på et forum og ikke i det virkelige liv bør alle kunne skille person og sak! Selv om det blir i ovekant hett rundt enkelte tema! Hormoner er ikke enkle å hanskes med, det kan jeg skrive under på! Men det er vel bedre å la det få utløp her, enn at de nærmeste hjemme får gjennomgå vel?
Venter på bitteliten Skrevet 5. desember 2007 #33 Skrevet 5. desember 2007 Jeg synes det er bra at det kommer fram to versjoner av dette med gravidebelte, jeg! Man må jo kunne stille spørsmål ved fakta som folk skriver her inne, og komme med tilleggsinformasjon dersom man vet at det finnes. Og så synes jeg det er interessant å lese hvilke erfaringer folk har gjort seg med dette beltet. Å kalle folk megge blir bare tullete og stiller bare den som skriver sånt i et merkelig lys...
♥ Smurfen ♥ Skrevet 5. desember 2007 #34 Skrevet 5. desember 2007 skjønner ikke hvorfor dere driver å kritiserer! for hun prøvde faktisk bare å vær3e hjelpsom.. ble litt irritert nå altså
Liagora med 2 jenter Skrevet 5. desember 2007 #35 Skrevet 5. desember 2007 De har vel rot i det alle sammen som har diskutert her..ingen av dere er feilfri;) OG JA..utrolig hva hormoner kan gjøre...;P
lille mamman Skrevet 5. desember 2007 #36 Skrevet 5. desember 2007 hei det var da et enormt til munnhuggeri her da. Det står da i overskriften "vil ANBEFALE på det sterkeste" og nå skal jeg dele med dere min egen erfaring fra mitt forrige svangerskap. jeg var i uke 24+2 og kjørte rett inn i tunellveggen, jeg hadde riktig nok bare vanlig bilbelte på meg, men det var jeg som kjørte. jeg fikk meg en times tur i ambulanse til sykehuset, jeg fikk ikke lov å røre meg måtte ligge flatt og musestille. Da jeg kom inn på sykehuset skulle man tro jeg var kommet til chicago Hope, det sto 3 leger og jordmor å fullt team dær, følte meg jo i helt fin form. 1 spørsmål var om jeg hadde brukt gravid belte, nei det hadde jeg ikke. 2 hvem kjørte? jo det var jo meg, jeg fikk beskjed at det vat bra at det var jeg som hadde kjørt, da hadde jeg nok i refleks holdt i mot med rattet. De annbefalte at jeg anskaffet meg et slikt belte for gravide, da de mente det kunne være lurt. mulig de ser litt flere komplikasjoner med det ene enn det andre. Vi var 5 stk i bilen og alle de andre var gul og blå over bryst og mage. jeg ble kjørt opp på gyn, til de så at jeg var passert uke 24, da ble jeg sendt over på føden for det var dær grensen gikk på hvor stor sjanse det ville være for at det gikk bra om den lille jenta jeg bar på skulle klare seg. Så var det ultralyd og alt var heldigvis bra med min lille og meg:) hun er i dag 4 år å verdens vakreste, og nå venter vi nummer 2 og kommer til å bruke belte for gravide garantert. men det var en svært skremmende oplevelse, som kunne blitt fatal men det gikk heldigvis bra Så får det bli opp til hver enkelt hva de gjør, men jeg vet hva jeg kommer til å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå