Gå til innhold

Vil anbefale på det sterkeste


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

å kjøpe graviditetsbelte til å bruke i bilen. Dette er anbefalt å bruke dette fra en er 2 mnd på vei.

 

Dette redder mange foster,hvis en er uheldige og kommer ut for en ulykke. Det hjelper til å holde sikkerhetsselen nede,slik at barnet ikke får press når belte strammer seg. Har en ikke dette,kan morkaken revne og da blir det kritisk.

 

Brukte selv sist gang og kommer til å bruke det denne gangen også. Kjente selv hvor god bruk jeg hadde for det,da en kjørte i oss bakfra.

 

Det finnes to typer,ut fra det jeg vet. Et som du fester mellom bena(tror det er mest vanlig) og så et som du kan feste på siden av hoftene.

 

Bare en liten informasjon på morgenkvisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvor har du denne informasjonen fra?

For det er ikke dette trygg trafikk mener!

 

Har du bare funnet det på selv?

 

Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon.

 

Dette står på Trygg Trafikk sine sider

http://www.tryggtrafikk.no/w/HMS/?template=searchresults&module=Search&action=publicSearch&qtype=Articles.Article&qroot=821&_ips_encoding=utf-8&query=gravidbelte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt aa vist hvor du fikk dokumentasjonen paa dette fra for da jeg sendte mail til trygg trafikk sa de det var like trygt uten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI har jo helt rett her da. man bruker jo bilbelte fordi om en har et gravidbelte i tilegg. greia er at gravidbelte holder bilbelte nede ved bekkenet. Dette har jeg lest så mange ganger, og jeg kommer garantert til å bruke et slikt belte! det er ikke like sikkert uten! så drit i ¨å være så negativ da! det er fakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg kilden til den faktaopplysningen da! Så skal jeg lett gi meg jeg!

Trygg Trafikk sier noe helt annet, og jeg stoler på at de vet hva de snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke negativ, men bare lurer ettersom at trygg trafikk ( som er de som skal ha greie paa det ) sier noe annet enn dere .

 

Da hadde det jo vaert interessant aa vite hvor dere hentet disse fakatene fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fankern at jeg ikke husker hvor jeg har lest dette. skal prøve å finne det fram igjenn. men jeg lover 100 % sikkert at jeg har lest det, og dermed kjøpte et slikt belte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger her på BIM. jeg søkte på gravid bilbelte på søkeknappen her oppe, og da kom det en artikkel om det. se på dn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en kollisjon kan en voksen person veie tre-fem tonn. Hos en gravid kvinne ligger fosteret langt fram og utsettes derfor for en ekstrem belastning i kollisjonsøyeblikket. BeSafe Gravid styrer bort hoftebeltet fra magen og fosteret. Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Moren slipper dessuten ubehaget med beltet over magen ved daglig bilkjøring.

 

I ulykker der gravide har vært innblandet har fosteret klart seg takket være at kvinnene har anvendt beltestyring. Bruk derfor BeSafe Gravid allerede fra andre graviditetsmåned.

 

Dette er hentet fra produsentens side, www.hts.no, under produkter og gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil produsenten si at dette er mye sikrere! De skal jo selge et produkt! Trygg Trafikk er en uavhengig kilde (de har ikke interesse av å selge, men har heller ingen interesse av at vi ikke kjøper), så jeg ville nok stole 1000 ganger mer på informasjonen fra Trygg Trafikk enn fra produsenten. Når det er sagt, kommer jeg likevel til å skaffe meg et slikt belte. Ikke så mye pga sikkerhet, siden jeg stoler på Trygg Trafikk som sier at jeg er like trygg uten, men rett og slett pga komfort. Venner som har vært gravide før meg sier at dette er utrolig mye mer komfortabelt. Så da er jeg BÅDE sikker OG komfortabel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en produsent er vel ikke noen kilde å slå i bordet med, de er jo selvfølgelig ute etter å selge!

Jeg synes ikke det er feil å bruke beltet, det skader jo ikke, og er mere behagelig sier de som har prøvd det. Så ikke misforstå meg, jeg er ikke ute etter å diche BeSafeBeltet!

 

Men å påstå som HI gjør her at man MÅ bruke det og kommer med konsekvenser som ikke har hold i noen faktaopplysninger blir feil!

Det er det jeg reagerer på!

 

Trygg Trafikk sier det ikke er nødvendig, og det de sier har de gode grunner for å si! Da de har utført tester som de baserer sine opplysninger på!

Det blir på samme måte som man også stoler på matportalen sine opplysninger!

Nettet har gjort oss til et opplyst samfunn, men man må samtidig være mere obs på hvilke kilder man velger å stole på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men produsenten har også plikt til å oppgi korrekte opplysninger, og ha undersøkelser som støtter påstandene deres.

Om ikke de har det er det villedende markedsføring, og det er ikke lov her i norge..

 

Her vil folk dele sine erfaringer med oss andre gravide, og folk svarer med å kjefte?? Jeg som førstegangsgravid blir glad jeg når folk vil dele sine erfaringer med meg, for jeg er ganske fersk i gamet.

Har ikke folk noe positivt å si, eller kan diskutere uten å komme med frekke komentarer så synes jeg at de burde holde det for seg selv, eller gå inn på kranglesiden.

 

Tusen takk for delte erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la jo ut en link fra barnimagen jo! kan dere ikke se på den da??? HI mener ikke at vi må bruke dette belte. men i disse tider er det glatt på veien, og en vet ikke når ulykken kan intreffe. dere velger nå selv, helt til dere sitter der en dag når det virkelig har skjedd.. da kan dere bare være etterpåklok da! værsegod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trygg trafikk mener sikkert ikke at det er nødvendig, og at det er like så sikkert uten, men det må da være bedre å ha det komfortabelt?

her skal vi gå rundt å se ut som noen flodhester hele gjengen om noen mnd, hehe.. og det eneste JEG kommer til å tenke på i hvert fall, er å ha det komfortabelt;p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare ting ut fra hva jeg selv har opplevd. Ble påkjørt bakfra og da kjente jeg at belte strammet og ville opp over magen,men gravidetsbelte holdt det nede.

 

Har en venninne som fikk beskjed på sykehusest at hvis hun ikke hadde brukt det,så hadde hun mistet.

 

Og så sa jm det på første kontroll sist at jeg burde anskaffe meg et slik,men da hadde jeg allerede sett det og kjøpt det.

 

Uansett,så koster det jo bare noen hundrelapper og jeg synes at det er best å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier nå du sier ting ut fra hva du selv har opplevd...

 

"Har en ikke dette,kan morkaken revne og da blir det kritisk."

 

Dette skriver du i det føste innlegget på tråden din her!

Har du selv opplevd dette?

Det er det jeg mener du gjør feil her!

Du presenterer denne opplysningen som fakta først, og nå som noe du selv har opplevd!

Det er ingenting som støtter denne faktaopplysningen din jo!

 

Jeg synes dette er en uting her inne på forumet! Ikke rart folk blir usikre når noen forteller ting som det skulle være fakta når det ikke er det!

Og du kan godt komme med dine erfaringer, det er bare bra, men det er ikke det du gjør i dette innlegget!

 

Folk må få velge selv hva de vil og ikke, uten at de skal bli beskyldt for å ikke være glad i barnet sitt i magen av den grunn!

(siste er ref til innlegget ditt på skravle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett å bruke gravid belte fordi det føles utrolig mye bedre ut i magen og at det holder beltet bort fra magen hvis det nå skulle skje noe..

 

Er jo opp til den enkelte å velge dette, min jordmor anbefalte meg dette, så jeg stoler litt på henne jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk beskjed om at hun hadde mistet hvis hun ikke hadde brukt det,for da ville livmoren ha revnet,så derfor sa jeg det.

 

Jm underbygde dette,da jeg sa til henne og hun sa at jeg var heldig som kom fra det uten noen ting og at jeg kunne takke dette belte,mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan nok godt hende at det hjelper, ser ikke bort fra det du! Fælt å oppleve kræsj og særlig hvis man er gravid.. Fikk selv en bil i baken da jeg var 7 måneder på vei, ingenting skjedde for det ble bare en "dump", men likevel... Man begynner å tenke!!

Og så mye mer behagelig da gitt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg kommer også til å bruke beltet når magen kommer. Ingenting i veien med det!

Men jeg spørr nå jeg da hvordan en jordmor kan ha kvalifikasjoner til å si at et belte var årsaken til at det gikk bra?

Var hun på ulykkesstedet? Vet hun fart, hvor mange G som oppstod og hvilken retning G-kreftene drog?

 

Sånnt er det vel ikke jordmødre som har kunnskaper til å informere om!

 

Jeg provoserer sikkert mange her inne nå, og høres sikkert supersur ut...

Men jeg synes det er så viktig å ikke komme med anbefalinger som man påstår er det riktige! Og sier det som at dette er fakta!

Egne erfaringer derimot kan man anbefale, men ikke påstå at det dere gjør er det riktige, og gjør ikke andre det så gjør det feil!!

 

Hadde du skrevet tråden din slik du fremlegger det nå i ditt siste innlegg hadde jeg ikke reagert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...