Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 1 kg nypoteter, vasket, og kokt med skinnet på. Jeg plukker små og mellomstore poteter i butikken, og koker disse ca. 20 minutter. Om man velger større poteter trenger de mer tid. Det som er viktig er å plukke noenlunde jevnstore poteter, slik at de blir jevnt kokt. Når potetene er kokt deler jeg dem i biter (siden det er nypoteter beholder jeg skallet på), og legger dem i bollen jeg skal blande potetsalaten i. 170g rødløk (1 stor rødløk), hakket 190g rød paprika (to små eller en stor), skåret i relativt små biter 1 bunt vårløk (sist jeg laget denne salaten brukte jeg en stor bunt på 190 g), hakket. salt pepper et solid dryss med tørkede krydderurter. Jeg bruker noen jeg har kjøpt på en internasjonal matsjappe, men man kan bruke den urteblandingen man liker best fra Hindu, Black Boy, Santa Maria e.l., eller aller helst ha i ferske urter (hvilket jeg gjør hvis jeg har det i huset). 0,5 dl ekstra virgin olivenolje 110g fransk dressing (Idun - fettfri) Så er det bare å blande i vei, og sette salaten til sides minst en time, slik at ingrediensene får "marinere" hverandre litt før servering. Jeg pleier å la den få natten over i kjøleskapet før jeg gjør innhogg. Oppskriften over gir 8 porsjoner på ca. 200g og 172 kcal hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå