Lanfear86 *23uker på vei* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er 18+6 idag og kaster opp nesten hver eneste dag, og da varer det gjerne hele dagen. pluss at jeg blir sliten for ingenting. bare å stå i rulletrappa gjør meg sliten, pluss at jeg har høy puls ofte men som går bort etter en liten stund. Går på sosialen og får hjelp av nav til å finne jobb. Men det jeg lurer på er om legen min kan sykemelde meg? Er det grunnlag for det?
nov007 sin nappy Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hvis du ikke er reell arbeidssøker.. så SKAL du sykemelde deg. i.e, spring til legen din du og be om sykemelding.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Du kan nok ikke bli sykemeldt før du er satt i jobb ihvertfall. og det vil ikke utgjøre noen forskjell for deg økonomisk om du hadde blitt det, du får det samme når du er sykemeldt som ellers, så du vil bare få de samme inntektene som du gjør. dersom du får deg jobb og du ikke kan fortsette i den jobben, kan du bli sykemeldt. da bygger du deg ihvertfall opp rett til permisjonspenger.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 nov007: går dette altså? hadde en venninne som fikk beskjed om at hun ikke kunne bli sykemeldt når hun ikke hadde noe jobb...???
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Sauen, nå vet du virkelig ikke hva du prater om... Dersom du ikke er en reell arbeidssøker så blr du sykemelde deg. Jeg har det som deg og hadde ikke fungert hverken på jobb eller på kursene til NAV med oppmøteplikt nå. Med en sykemelding vil du få det samme som dagpengene, og dersom du blir bedre kan du heller jobbe da og vise til det når du søker om permpenger. De tar utgangspunkt i snittet av de beste 6 av siste 10 osv. Og i tillegg så tar de hensyn til mer enn 25% avvik fra normalen dersom det foreligger. Altså at du tjente MASSE i fjor feks, men mye mindre i år. Og du opparbeider deg full rett til permpenger når du går på dagpenger.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 NAV gjør det helt klart når du er arbeidsøker, det er en 8-16 jobb!
nov007 sin nappy Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 beklager men det er feil. Hvis du er registrert på NAV som arbeidssøker og ikke kan jobbe pga ett eller annet, så skal du sykemelde deg..selv om NAV ikke har ordnet deg jobb.. hvis du ikke gjør dette og NAV tar kontakt angående jobb, og du sier du ikke kan, og heller ikke har sykemelding..da mister du hele stønaden. Rettelse: det jeg sa over stemmer ikke helt, det du må få, er en lege erklæring på at det er enkelte typer jobber du ikke kan ta
Lanfear86 *23uker på vei* Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2007 Får kun stønad på sosialen da jeg flyttet til min samboer i august og ikke har funnet meg jobb. er nå 19uker på vei. det jeg lurer på er om legen min kan sykemelde meg på grunnlag av kvalmen etc, så jeg fortsetter å motta stønad?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå