Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 På folk som tar heis på kjøpesentere ol når de har to bein og gå på og kan ta rulle trappen.Men NEI da ,de må ta heisen så vi med vogn må stå i et kvarter for og komme opp en etasje...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Selvsagt er det mange slappinger, men det er også andre enn oss med barnevogn som kan trenge heisen - enten det er synlig eller ikke. F.eks. folk som har bekkenløsning, prolaps eller andre "usynlige" fysiske smerter, foreldre med hysterisk unger som må fraktes til bilen NÅ, blinde, kols-pasienter, folk med rulletrappskrekk (ja, de finnes!), folk som er kjempeslitne eller som rett og slett har det skrekkelig travelt. Vi har ikke større rett til heisen vi enn disse.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 er som regel ungdommer som er helt friske i bena som tar opp heiser og det som er :-O
aanonym Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Det er en myte, jeg har tilbrakt en del tid med å vente på heis på kjøpesentre de siste månedene - ungdommene utgjør et klart mindretall!
TusseMor07&09&14 Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 hahaha.... da skulle du vært på svenskebåten her for noen uker siden. Da hadde du nok eksplodert! Vi kom bort til heisen for funksjonshemmede og folk med barnevogn, og der stod det sikkert 5 par med sånne triller med ølbrett på. Kjente jeg ble rimelig irritert. Det kom flere og flere med barnevogn, og vi ble da stående bak disse menneskene å vente og vente... Heisen hadde klikket litt og så den kom jo aldri til oss! Etterhvert kom det en ansatt som fikk heisen til oss, og som ble med den opp og ned. Mens vi stod der og ventet så kom det en annen ansatt som sa til disse folka, som forøvrig var i 40-50 årene,at de fikk ta den andre heisen (den var 20 meter unna) da denne de stod i kø ved var forbeholdt funksjonshemmede og folk med barnevogn. Da ble det leven ja... De bannet og sa at folk med barnevogn fikk stå i kø som alle andre. Hvorpå den ansatte sa at det var heis for dem og rundt hjørnet, og at det tok tid å pakke sammen barnevogner og sånn nede på bildekk. Hun gikk så avgårde bort til den andre heisen. Så kom hun tilbake og ba dem flytte seg igjen, men det kunne hun bare glemme sa dem. Ølen var jo som barn for dem utbrøt den ene mannen. De lo og ble stående. Hun som jobbet der ble sintere og sintere, MEN de flyttet seg faktisk ikke. Så da stod vi i kø da... bak disse fjolsene med ØL! Heldigvis tok den ansatte inne i heisen tak i det, og fikk inn en barnevogn med foreldre og et par med øl per tur. Det var ikke noen hyggelig tur ned på bildekk, for dette hang ikke på greip mente disse ølfolka. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..... satt og freste i bilen da jeg kom nes. Samtidig som det hele var ganske latterlig. Ville nok flyttet meg om jeg ble snakket til på den måten! Samtidig som jeg også skjønner argumentene til anonym over her. Det er mange som har usynlige grunner for å ta heis. Og det er helt greit synes jeg. Men den opplevelsen her synes jeg var drøy!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2007 Ja seff er det mange med ulike sykdomer og de har like stor rett på heisen de.Men jeg vill tørre og påstå at et flertall av de som bruker heisen kunne tatt rulletrappa.Det er ikke så stor forskjell på og ta rulletrappa og heisen ,man kan stå like mye stille!Og jeg selv har en sykdom som er skjult ,men jeg klarer da og ta trappa for det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå