Gå til innhold

Hvor mye kjøper dere for i dåpsgave da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Til fadderbarna mine (har 2), så har jeg kjøpt for 500. De andre jge har vært i dåp til, er før jeg flyttet hjemmefra, så den biten har mamma tatt seg av ;)

Skrevet

Kommer an på hvor nær barnet er, men vi ligger vel på 200-300 kr. Mer om vi er fadder.

Skrevet

til venner 200 - 300 til familie event fadderbarn 500 - 1000.

Skrevet

Kommer an på hvems unge det:p

300-500 for venner og familie, 500-1500 til fadderbarn.

Skrevet

Har det noe å si da? Er vel tanken som teller, så om jeg kommer med et plastikksmykke og sponser en malarivaksine i et u-land er vel det godt nok.

Skrevet

Som regel en god del, men det er fordi dåp i min familie er noe spesielt og det tas sååååå høytidelig. hehe

Skrevet

Må du ikke være så gretten da=) jeg bare poengterte at jo 125 kroner kan bety noe, til hun som sa at 125 kroner ikke var en dritt=)

satt på spissen vettu=)

Skrevet

Kommer an på om det er familie, venner eller fadderbarn. Og om jeg finner en perfekt gave.

Skrevet

Det varierer enormt ja. Jeg kjøper smykker til jenter, og da kjøper jeg et jeg selv syns er nydelig eller kunne tenkt å hatt til jentene mine. Helst ønsker jeg det skal ligge en mening bak også - altså passe spesielt godt til det aktuelle barnet. Om det koster 100 eller 350 er faktisk ikke poenget fra min side.

Til fadderjenta mi oppretter jeg en sparekonto på 1-årsdagen hennes. Der setter jeg inn litt penger hver mnd, som skal brukes til en reise etter hun har fylt 18 år.

Skrevet

De to jeg er fadder på som også er i familie, kjøpte jeg for 600 kr til.

Dem er brødre. (tantebarn)

Andre vi har vært hos som er venner, har variert litt, men ca 300 kr.

Skrevet

venner 200-300, familie 300-500

Skrevet

Sa hun at 125 kroner ikke var en dritt?

Skrevet

1000 kr til fadderbarna, 200-300 til de andre

Skrevet

hun sa

"Ååååhhhh....må være kravstor jeg, for jeg kjenner nesten at jeg blir forbannet. 125kr er jo ingenting! "

Skrevet

125 kr er vel omtrent samme sum vi må kaste i frukt og grønt fordi de har ligget litt for lenge i disken på butikken.

Skrevet

Men så har vel kanskje butikken deres en noe høyere omsetning en tippoldeforeldrene til dette dåpsbarnet? =)

Skrevet

i alle dager! det var jo en pussig sammenligning?

Skrevet

Ser det kunne missforstås, nå snakker jeg om matvarer vi har kjøpt til oss selv og som er ubrukelig når vi pakker det ut og skal spise eller tilberede det. Men jeg vil nok tro at vi også har høyere omsetning enn disse tippoldeforeldene.

Skrevet

Dessuten var vel sammenligningen din om mulig enda verre enn sammenligningen min med fattige barn i afrika og malarivaksiner?

eller kjører du reprise på meg? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...