qtpie Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Har begynt å miste noe så sinnsykt mye hår. Er nå 5 mnd siden fødsel, og jeg ser tydelig forskjell på tykkelsen på håret. Drar av store "klaser" når jeg dusjer. Noen som vet om dette er noe som hører med for noen, og går over av seg selv ? Ammingen kan vel ikke ha noe med dette å gjøre ?
Elle melle deg fortelle Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Det hører hvertfall med. Jeg regner med det går over av seg selv. Håper da det:-)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Tror dette er ganske normalt, jeg mista masse hår når gutten var rundt 4 mnd. Jeg mistet så og si ikke et hårstrå når jeg var gravid, så hadde heldigvis fått ganske tykkt hår Men det så litt rart ut når jeg plutselig fikk viker....hehe. Det ga seg heldigvis etter en stund og nå har det vokst ut igjen. Han er 10 mnd nå. Men du merker kanskje at neglene også blir skjørere? Det gjorde de hos meg!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Hei! 3.5 mnd siden fødselen her, mister mye hår jeg også nå, men det har ingen ting med ammingen å gjøre. Det sier iallefall frisøren jeg bruker. Det er hormonforandringene som gjør til det. Men dersom håret blir tørt/glansløst, så kan det komme av lite næring igjen til mor, siden en ammer. viktig med rett kosthold. dette er hva jeg har fått høre iallefall:)
prins 07, prins 10 Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg også!!! Holder på å bli gal! Det er hår overalt, puta ser ikke ut når jeg står opp. Det er så ille at sambo lurte på om jeg ikke snart skulle dra til legen.... Men ser jo ut fra tidligere innlegg og nå at dette er normalt. Nå er han 4 mnd, det begynte for ca 3 uker siden, noen som vet hvor lenge det varer??
FrøkenKnallkul Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Har det likedan og holder på å bli gal! Mini her er snart 4 1/2 mnd og jeg begynte vel for alvor å miste hår for 2-3 uker siden. Mye.... Ingen som vet hvor lenge det varer?
fox`y Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 jeg mister masse har,gjorde de me 2 åringen oxo. så har veldig tynt hår,ser hodebunnen godt på sidene å slikt..med 1 mann varte d ca 7 mnd.. håper virkelig d slutter før denne gang for har mindre hår nå enn me 1 mann...
Fire småtroll Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Her var det helt ekstemt da snuppa var mellom 3 og 5 mnd! Hår overalt, i senga, i dusjen, på klærne, på gulvet, overalt! Var helt skremmende å vaske håret, dro av hele dotter. Alle var like lei av det.. Kjøpte noen b-vitaminer på apoteket, de sa jeg kunne ta det for sikkerhets skyld, men det er gjerne hormonforandringene som har skylda. Nå er snuppa 6 mnd og jeg mister minimalt med hår, så alt er tilbake til noemalen der, men neglene er litt skjøre enda, de brekker veldig fort om dagen.
høstbarn:) Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 jeg begynte også å miste masse hår da jeg ble mamma. Husker ikke akkurat når det skjedde, det kom jo litt snikende. Nå er minien 10 mnd og håravfallet har avtatt. Så det er ikke noe å bekymre seg over:) Det er helt normalt, og stopper av seg selv. Jeg har veldig tykt hår, så det var egentlig litt deilig å få tynnet det ut skikkelig:)
oblix Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Jeg håper virkelig at jeg ikke mister alt håret, begynner å bli tynt nå. Har mista fryktelig mye hår i en måned nå, gutten min er 4,5 mnd. Jeg som var så fornøyd med det tykke håret mitt under svangerskapet(har alltid hatt tynt hår), men nå er det like tynt, hvis ikke tynnere, som før, snufs.. Får klyppe det kort, så ser det ikke like tynt ut...."godt" å høre det er flere, var litt bekymra her en stund. Vi får håpe det blir igjen noen hårstrå til jul!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Det er helt vanlig. Tror det skjer med absolutt alle som har født. Det holder på ganske lenge, men jeg husker ikke hvor lenge. Husker jeg var helt sikker på å bli skalla, men det ble jeg altså ikke ) Det som var nesten like irriterende, var når disse "nydelige" småhårene vokste ut rundt hele ansiktet.... Gruer meg til det setter igang nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå