Tingelingelate med to tomater Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har så lyst å flytte hjem til min hjemplass og argumentene mine er som følger: - Her har jeg ei venninne og vi møtes ganske sjeldent etter jeg begynte på jobb. Er ikke slik at vi møtes på kvelden heller uten barn, vet ikke hvorfor, men slik er det engang. Hjemme har jeg to venninner og mange venner som jeg gikk på skolen med. De fleste har jeg jo ikke kontakt med, men regner med at det går seg til. Hun ene venninna mi kjenner jo alle så det blir lett å få venner der:-) - Hjemme har jeg min familie. Selv om jeg og mamma har hatt et litt trøblete forhold like etter mini kom til så er dette veldig på bedringens vei. Vet at de stiller mer opp og har bedre tid enn svigers har (de bor her). Svigers er mye bortreist og jeg kan vel telle på to hender hvor mange ganger de faktisk besøker oss i året. Vi er jo endel hos dem på besøk, men de kommer sjeldent hit. Og de er også veldig opptatt med sine liv. Men så er jeg såååå fornøyd med barnehagen til mini og redd for at han/og henne skal havne i en dårligere barnehage om vi flytter. Dette er også på en måte på bygda, mens vi bor i by nå. Tilbudene på diverse blir jo også deretter. Sambo er for tiden i rehabilitering etter et nakkebrudd i fjor. Om det ikke blir noe bedring hos han er det jo ingenting som holder oss igjen her vi bor nå (jobb og slikt). Men han er avhengig av behandling og han er veldig fornøyd der han er nå. Vet ikke hva som fins av slike tilbud på min hjemplass. Er så mye som må tenkes gjennom, men det som jeg tenker mest på er jo det sosiale livet. Jeg er en veldig sosial person og syns det er utrolig kjedelig å ikke være med venner:-( Sambo får sitt sosiale behov dekket via internett og spilling. Ville dere ha flytta eller? HAr veldig lyst, men tenker jo også på alt som "kan gå galt"...om man kan si det slik.
børdi Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Vi har tatt et lignende valg nettopp... Flyttet fra stavanger til østlandet,, (har brukt mange år på å tenke om vi skulle flytte tilbake til øst.) Vi var fornøyd med bhg,, kjeempefornøyd,, sukk... OG her har vi ikke fått plass til de enda, jeg hadde muligheten til å fortsette et vikariat, der borte, og her har jeg ikke noe..(men regner med det ordner seg da) I stavanger hadde vi mange venner, men ingen som du sier som vi møtte særlig ofte, Bodde og i stavanger by, nå bor vi litt på "landet" 45 min unna oslo. Men all familie har vi i oslo begge to, og vil at ungene skal vokse opp med nærmere forhold til besteforeldrene,, så regner med på lang sikt at både vi og ungene får det bedre her vi bor nå.. 6 mil unna besteforeldre, og ikke 60 mil... Du har rett i at mye kan gå galt, men hvor mannen din får behandling hen, spiller jo ingen rolle,,, Og alle sånne ting på du jo sjekke på forhånd før dere ev bestemmer dere,, Jeg er en person som må ha ting på plass i god tid, hehe,, da minsker du sjansene for ubehagelige overraskelser... Lykke til med avgjørelsen,, dette er i alle fall min erfaring, klem
Tingelingelate med to tomater Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2007 Er vel full bhg.dekning på hjemplassen min. I en nybygd barnehage har de bare åpnet den ene avdeligen pga at de har for lite unger. De håper at de får flere barn i barnehagen etter nyttår. Sambo får behandling hos noen som er veldig flinke. Er bare to stk her i byen som er manuellterapeut og vet ikke om det er noen på hjemplassen min. Men det er jo selvfølgelig mulig å sjekke, noe som uansett må gjøres. I og med at han har så stor skade som han har må vi jo kanskje snakke med de på hjemplassen min for å vite at de kan behandle han riktig:-) Huff, syns dette er så vanskelig jeg. Men har veldig veldig lyst å flytte. Det har jeg også hatt tidligere (da jeg ikke hadde barn) siden jeg ikke hadde noen venninner her. Men da jeg fikk barn fikk jeg endel venninner, men alle utenom hun ene er flyttet herfra:-( Og da har jeg vært glad for at jeg ikke hadde flyttet. Men det har mer vært slik impulslyst på en måte. Nå er det helt annerledes. Når jeg har vært hjemme på besøk i det siste så har jeg bare tenkt at dette er plassen jeg har lyst å bo. I og med at vi har unger så må vi jo tenke gjennom dette MYE, og det har jeg gjort og vil enda flytte. Mannen er villig til å flytte pga meg. Men han har bare en bror og de har et supert forhold og han bor jo selvfølgelig her han. Takk for at du delte din erfaring. Alt ordner seg nok til slutt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå