Gå til innhold

3 hjul vogn-kontra 4 hjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ha ny sportsvogn, som er lett og med regulerbar rygg.

Er usikker på om jeg skal ha 4 hjuling, eller 3???

Har hørt at den 3 hjul vogna velter lett??

Kan noen komme med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et annet tips når det gjelder akkurat denne årstiden er at med firehjuling så kjører det siste hjulparet i sporet til det første, mens med trehjuling må alle hjul brøyte seg gjennom snøen

(Gjelder ikke for firhjulinger hvor det fremste hjulparet er nærmere midten, da må fire hjul brøyte vei...)

Skrevet

Det kommer jo an på hvilken 3hjuling, Quinny velter lett.

Jeg har en Mutsy Urban Rider og er superfornøyd, 4 jul, som er leddet og svinger:) Genialt. (www.mutsy.com)

Anbefaler ellers Barnevognguiden. (mulig.no, husker ikke helt, søk på barnevogn på google,er stort sett første treff.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Eh, det er kanskje det dummeste jeg har lest om 4hjuls-vogn kontra 3hjuls-vogn noensinne, Zummi.

Som erfaren trehjuls-vognfører, OG med erfaring fra firehjuling i tillegg, må jeg bare si at det er NULL hold i det utsagnet der. Er det mye snø er det tung å trille, uansett hjul.

(vet dette var et gammelt innlegg, men måtte bare svare. Blir så irritert av utsagn som helt tydelig kommer fra folk som ikke har peiling/erfaring med trehjuling)

Skrevet

Jeg har en quinny, og den har aldri vært i nærheten av å velte gitt... selv ikke med en kålorm oppi....

Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke hvor folk har det fra, at vogner velter? Har noen faktisk SETT det en gang?

Tror det med at trehjulinger velter er en urban legend, på linje med hvite alligatorer i kloakken i Florida :P

Ihvertfall har jeg aldri sett en trehjuling velte, jeg har aldri opplevd det selv, eller hørt noen jeg kjenner snakke om at det har skjedd. Mystiiiisk.

Skrevet

Min quinny 3hjuling har aldri vært ustabil, ustødig eller veltet. Hvorfor tror folk at de skal gjøre det? tror en del overengstelige mødre som ikke tør å bruke en vogn med 3 hjul pga denne myten(og egentlig uten grunn).

En ting som bør trekkes frem med dem med 3 hjul er at de er en drøm å trille i forhold til en med 4 hjul! :)

Skrevet

Ja, det kan bare ikke sammenlignes. Trillet jenta til ei venninne her om dagen, jente på ett år i sportsdelen til Emmaljunga Duo Edge, holdte på å slite meg ihjel for å klare å svinge! Må jo dytte styret ned og liksom løfte vogna litt for å få snudd, helt håpløst. Vogn på 20 kg + unge på 12 kg...

Takke meg til min elskede OTH på 9 kg, med svinghjul fremme :P

Alle jeg kjenner som har gått fra 4 hjul til 3 sier de ALDRI skal ha 4 hjul igjen.

Skrevet

De aller første 3hjulingene som kom veldtet dessverre lett. Og selv om det er maaaaaaange år siden nå, og det meste er utbedret er det et inntrykk noen sneversynte ikke klarer å riste av seg.

Ja noen 3hjulinger er fremdeles litt ustødige, men det er noen 4hjulinger også. Stødighet har ingenting med hvor mange hjul lenger, men hvordan vogna er bygget.

Når det er sakt så er også utsagnet om at 3hjulinger er tyngre på vinterføre like på tryne. At de er tyngre fordi en må brøyte et spor mer er bare tøv, det sier kun de som aldri har testet en 3hjuling noen sinne.

Det eneste som er forskjell på 3hjulinger og 4hjulinger er at 3hjulinger er myyye lettere å trille og svinge.

Skrevet

Hehe ja, "argumentet" med at man brøyter mer vei med tre hjul var jo virkelig til å le av, Tror ikke den som skrev det har tatt i en trehjuling noengang.

Skrevet

Kan anbefalle trehjuling på det varmeste. Jeg har ingen erfaring med at den har veltet... Men da jeg jobbet i barnehage veltet faktisk en simovogn da en unge på 2,5 år sov i den. Jeg har TFK twist - den kan man låse forhjulet om man ønsker - dette gjør det enkelt på vinterføre - eller man kan ha det svingbart - Enkelt på hennes og maurits feks... eller på gata/vei

Skrevet

Hun sier jo ikke noe om det er enkelt eller ikke å trille 4-hjulsvogn framfor 3-hjuls.

Hun kommer jo bare med fakta. Det sier seg jo selv, en 4-hjulsvogn etterlater 2 spor og en 3-hjulsvogn etterlater 3 spor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...