mayaya Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hva er den beste oppskriften på krumkaker?
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Pøh, jeg er ikke enig Godegrisen. Lampeland bakeri sin er bedre;)
Turid Laila Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Bestemors! Altså min bestemors, ikke de man får kjøpt på butikken med ulike "bestemødre" som "lager" krumkaker og legger i bokser for massesalg
mayaya Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 Hmm... Hadde mer sett for meg en sånn x dl mel, x gram smør osv...... hehehe flere?
mayaya Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2007 ingen? ikke engang ka-ping eller lenej, fliiiinke husmødre som dere er?
nassenøff Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har oppskrift på krumkaker! Denne oppskriften er kjempe god, og jeg bruker den hvert år. KRUMKAKER MED EGG Dette trenger du : 3 egg 150 g sukker 150 g smør 150 g hvetemel ½ ts kardemomme Slik gjør du : Pisk egg og sukker til stiv eggedosis. Tilsett smeltet, avkjølt smør og hvetemel med kardemomme. La røren svelle en times tid. Legg en stor teskje røre i midten av krumkakejernet. Klem sammen og stek kakene lys gulbrune. Rull dem sammen til kremmerhus, eller form dem over en kopp til en skål. Oppbevares i boks med tettsluttende lokk. Har også en annen oppskrift, men den har jeg ikke prøvd selv, så den kan jeg ikke si noe om. KRUMKAKER MED FLØTE Dette trenger du : 5 dl kremfløte 4 - 5 ss sukker 4 dl hvetemel vaniljesukker Slik gjør du : Pisk fløten til stiv krem. Rør inn de øvrige ingrediensene. Smak til med vaniljesukker. Varm krumkakejernet. Stek kakene gylne og form dem til kremmerhus mens de er varme
mayaya Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2007 Tusen takk, nassenøff!! Da skal det bli jul ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå